Full version: Pelargonsticklingar
mamamaggan
Nästan allla mina pelargoner har dött i vinter. För varmt och för mycket vatten antagligen.

Nu letar jag efter sticklingar och hittar inte adresserna till mina gamla köpställen på nätet.

Ge mig tips snälla ni , allt är av intresse . Tradera finns förstås men jag vill ha tips på andra ställen .
jaj-51
Hej.
Plantagen har redan börjat sälja, blomsterlandet brukar också sälja.

Dessutom brukar de vanliga trädgårdshandlarna också ha sticklingar och dessutom ett roligare sortiment.
I dag såldes en stickling på Tradera för 105kr, samma sort kostar här på plantagen 15Kr ...
mamamaggan
Tack för svaret jaj-51 .

Jo jag vet att det säljs på flera ställen just nu men letar efter mer annorlunda sorter som jag brukar köpa på nätet.

Ingen som har någor tips om sådana ställen ?
jaj-51
Hej, igen.
Har handlat några gånger från Tant Blom fungerar mycket bra. Promt leverans direkt från lagret som överensstämmer med Webben biggrin.gif

Karins Växtverk har också levererat direkt och haft plantorna i sitt lager.

Fibrex i England har lite kul också smile.gif men frakten blir dyrare från utlandet 52£ dessutom är det leveranstid sad.gif
"Pelargoniums for mailing are grown especially to order and therefore your plants will be sent in our Spring mail order despatch in week commencing 7th April 2014"

pel växthus 2013-04-21 red.jpg

mamamaggan
Du är en ängel jaj-51 !!!

TACK !

Nu har jag några ställen att kolla på .
ullamari
Hej !
Ska du till Trädgårdsmässan Älvsjö där finns det mycket pelargoner bl.a. Pelargonsällskapet.
jaj-51
CITAT (mamamaggan @ 27-02-2014, 21:18) *
Du är en ängel jaj-51 !!!

TACK !

Nu har jag några ställen att kolla på .

Tack det värmde gott kompiskram.gif

Gommer har mycket kul och pelargon sticklingar ...

Jag har köpt hibiskusar och änglatrumpeter några gånger, fungerat perfekt men beställ med avsändningsdag MÅNDAG!
Malva15
Sutarve, Niklasdam, ERA garden och Bergabacken säljer också sticklingar. rolleyes.gif
jaj-51
Fibrex i England levererade som utlovat det blev två paket som postades samtidigt.

Royal Mail var som vanligt ett paket framme efter 3 dag.

Men en hel vecka tog det att få hit det andra paketet.

Sticklingarna såg låt ledsna och bleka ut ...

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon