Berith
Jag är nog väldigt kräsen när det gäller TV-program. Eller "nog" förresten - jag är väldigt kräsen när det gäller TV-program. Jag tittar inte på vad som helst och därför har jag väldigt svårt att hitta program varje dag. Hittar bara några i veckan, trots att det ju finns hur många program som helst. Jag har ganska många kanaler men ändå hittar jag inte många program av värde.

Säkert ganska töntigt men jag tittar på Vem vet mest varje (var-)dag. Landet runt på söndagar (säkert ännu töntigare). Oftast när jag hittar nån serie som jag vill se så spelar jag in den och ser alla avsnitt efter varandra, om det inte är för många vill säga. Downton Abbey spelade jag in varje serie för sig och tittade och njöt alla avsnitt efter varandra. Har kvar alla avsnitten, annars brukar jag sudda ut serierna när dom är färdigsedda. Nu spelar jag in Columbo som går tidigt på fredagar på TV1, ska se alla nio avsnitten senare när jag har tid att njuta utan avbrott. Hoppas att jag gillar honom fortfarande.

Jag ser gärna brittiska serier, helst då deckare, en och annan amerikansk serie också. Suites gillade jag massor! Den går ju i repris nu på TV1 men hoppar över den. Tittade på första avsnittet av Ironside också men det var inte vad jag hade tänkt mig. Hade för mig att gamla Ironside handlade om en advokat? Att jag gillar brittiska serier bäst är nog för att man måste tänka lite själv också, inte bara titta på en massa skjutaskjuta som i dom flesta amerikanska.

Något annat sevärt än serier och filmer har jag svårt att hitta. Jag tittar inte på dokumentärer eller debattprogram. Jag väljer stenhårt bort en del kanaler, TV4 tex för att dom tycker det är viktigare att sända reklam än själva programmen. Troooor iaf att dom är sådana. rolleyes.gif En del program/serier/filmer som går på reklamkanaler spelar jag in och snabbspolar förbi reklamen.

Igår kväll slappnade jag av i soffan med snooker på Eurosport. Sånt som man kan lösa korsord till, och ändå njuta av fina lirare.

Vad tittar ni på? Hur väljer ni program?
Eva i Skåne
Jag skulle gärna velat att det fanns ett program varje dag som jag gärna vill se, förutom nyheter då, men så här ser min tv-vecka ut för tillfället:
måndag - Tjockare än vatten
tisdag - Trädgårdskampen, Veckans brott
onsdag -
torsdag - Antikrundan
fredag - Babben (ska få en chans till)
lördag -
söndag - Så ska det låta

Av dessa är det bara Tjockare än vatten och Trädgårdskampen som jag skulle bry mig om att se på Play om jag missat nåt avsnitt.
Spelar in gör jag aldrig. Det blir aldrig att vi ser på det utan samlar bara på oss.

Ibland kommer tvn på vid sextiden och då har vi på Gokväll, men det blir lite halvdant tittande bara. Varje kväll brukar jag se nyhetstimmen mellan 19-20.
Jag kan gärna se engelska deckare och även svenska och eventuellt nån film då och då. Det är beroende på utbudet. Jag skulle önska att det fanns ett underhållningsprogram som tilltalar mig varje kväll under veckosluten, men jag tror jag är svårroad. Skrik- och springprogram orkar jag inte med.
Vi har nog ett 30-tal kanaler, men när jag väljer är det 1:an och 2:an till 99% (utom under OS då det varit mycket 3:an)
När min man är hemma är tvn alltid på och han zappar runt, väljer ofta dokumentärer eller sport förstås. Vissa ser jag, men det är mycket som bara finns i bakgrunden för min del.
Att ha tvn stängd kan vara riktigt välgörande
Berith
Ja lite nyheter ser jag ju också på, försöker se dom regionala varje kväll. Jag var ju tveksam till att OS skulle gå på TV3 och 10 men det funkade faktiskt ganska bra. Dom båda kanalerna har jag inte sett på denna veckan, har iofs inte kollat om dom har nåt annat sevärt efter OS.

Om jag tittar på ettan tex så har det ju varit På spåret nyss, men där blev jag lite besviken. Det handlade ju väldigt lite om själva staden som dom kom till. En fråga tex var ju vad olika skägg heter! En annan handlade väl om dykare? Neej, det var väl bättre förr, det också. Så ska det låta funkar väl ganska bra med ny programledare, men jag tycker att dom sänder det på fel dag. Söndagkvällar är annat för mej, mer planering för nästa vecka och det där är fredagsprogram.

Ikväll är det Grey´s anatomy igen, det spelar jag in och ser på när jag hinner. Sparar inte flera avsnitt utan snabbtittar nån dag. Textade program går fint att titta lite snabbare på, spelar upp på "2". Har en sån där apparat som jag inte vet vad den heter, är som en hårddisk och där kan jag spela upp i olika hastigheter samtidigt som jag tittar. Toppenbra.

Sen är jag väldigt kräsen när det gäller svenska serier och filmer. Sorry! Så tjockare än vatten har jag inte sett. Ser heller inte på Trädgårdskampen, varför vet jag inte riktigt... Hjälp! Tänk om jag blir mer och mer kräsen så det inte finns några program kvar som jag vill se! dunno.gif

Jag väljer absolut bort filmer och serier där nån skådis som jag inte gillar är med.
addo
Jag följer några serier, Game of thrones, The walking dead, Falling Skies, Helix och Hannibal.
malcolm
Jag brukar se lilla huset på prärien och tillbaka till Aidensfield på TV4/guld och en del brott på TV4 fakta
Monarda
Uppskattningsvis är ca 90 % av programmen jag ser inspelade. Dels för att jag vill själv planera mitt tittande och dels för att, i dom fall det förekommer, kunna hoppa över reklamen.
Mycket engelska program blir det; filmer, dramaserier, dokumentärer om deras fascinerande historia och en hel del från BBC Lifestyle. Jag anser att engelsmännen är outstanding när det gäller TV-program. Gamla klassiker som Forsytesagan, Upstairs Downstairs, Familjen Ashton. Nyare favoriter Morden i Midsomer, Barnmorskan i East End, Downton Abbey. Och alla kommisarier - Morse, Lewis, Lynley.... Listan kan göras lång. Senast i lördags började en ny serie på SVT1 "Breathless" - hög klass på den.
"Svenska" underhållningsprogram av typen "Så ska det låta", "Lets dance", osv. tilltalar mig inte. Möjligtvis något avsnitt av "På spåret" som åtminstone är en svensk ursprungsidé och dessutom rätt lyckad, vilket man inte ofta kan säga om inhemska produktioner.
Fotograf Johanna
Jag har ingen TV men tittar på play

Tjockare än vatten
Trädgårdskampen
Veckans brott
Stjärnor hos Babben

Ibland Vetenskapens värld också
hattstugan

Här ses det nästan uteslutande på Viasat History! Ingen reklam och som intresserad av historia är det perfekt!
Avskyr svenska serier!
Engelska kriminalserier ses på TV8!
*Stintan*
Har ingen TV.
Biggan_
Jag ser inte så mycket på TV. Det blir nyheterna, och så har det varit en del spännande nu när det var OS och då blev det tv3 och 10:an. Annars är det Tv1 och Tv2 som gäller. Vissa utvalda program ser jag på svt-play som samhällsprogram, debatter och kunskapskanalen. Antikrundan och trädgårdskampen följer jag. Filmer och serier ser jag sällan.
Berith
Jag såg Trädgårdskampen igår, visserligen inte programmet från början men mitten till slutet. Har inte sett dom andra avsnitten så jag vet inte om det har varit så här hela tiden. Känner ju inte deltagarna så som andra som sett från början gör, men det var väl ganska ok. Hejade inte på nån men tyckte det var kul med fågelholkbyggandet.

CITAT (Monarda @ 26-02-2014, 13:47) *
--- Senast i lördags började en ny serie på SVT1 "Breathless" - hög klass på den.---

Kul! Spelade in det avsnittet, ska spela in dom andra också och sen se hela serien på en gång.
malcolm
Har börjat titta på BBC Entertainment och då speciellt QI och would I lie to you, fantastiskt roligt och inga pålagda skratt.
Klint
Jag har inget som jag direkt följer, men igår var det Jills veranda, Jill Johnsson i Nashville som får en gäst i varje program igår var det Kristian Gidlund ett speciellt program pga att han var sjuk under inspelningen och finns nu inte längre med oss.Gillar man countrymusik är det ett bra program.
Trädgårdskampen brukar jag se
Bygglov tittade jag på ibland men nu krockar det med Tk och då får det vara.
4an har deckare på söndagskvällar ibland då brukar jag se
Lördag tycker jag är i särklass den sämsta kvällen!
Ibland kollar jag på En man och hans fruar det handlar om en familj som lever i månggifte, gubben frågar varför det fascinerar mej och jag vet inte riktigt, men jag tror att det är relationer människor emellan
kerstinbern
Det här ser andra på just nu:

http://www.bestofsvt.se/
Huggorm
Jag ser knappt alls på SVT, utom ibland nyheterna på tvåan kl. 21. Sedan blir det enstaka dokumentärer på kunskapskanalen, men jag tycker mest de sänder skräp nu för tiden.

Annars ser jag mest på sexan, Simpsons och family guy, men jag har sett alla hundratals avsnitt så många gånger att jag nästan kan dem utantill så det har blivit mindre av det. Istället är det ofta discovery som står på nu, de har en hel del intressanta serier om intressanta ämnen. Problemet är bara att man aldrig vet hur mycket som är genuint och hur mycket som är skådespel.
Berith
Ikväll är det första avsnittet av säsong tre av Mord i paradiset på TV1. Har sett dom andra två säsongerna så jag kollar nog in den här också. Tydligen byts kommissarien ut men det kan ju bli ganska sevärt ändå. Det är ju ingen jättespännande serie men den duger gott.

Jag tror att det på söndag i TV8 20.00 är första avsnittet av Morden i Midsommer med nya kommissarien, John Barnaby. Repris men ändå... Jag tyckte det funkade fint med bytet, båda är lika bra.
Eva i Skåne
CITAT (Berith @ 28-02-2014, 08:46) *
Ikväll är det första avsnittet av säsong tre av Mord i paradiset på TV1. Har sett dom andra två säsongerna så jag kollar nog in den här också. Tydligen byts kommissarien ut men det kan ju bli ganska sevärt ändå. Det är ju ingen jättespännande serie men den duger gott.

Jag tror att det på söndag i TV8 20.00 är första avsnittet av Morden i Midsommer med nya kommissarien, John Barnaby. Repris men ändå... Jag tyckte det funkade fint med bytet, båda är lika bra.

Byter dom ut kommissarien i Paradiset också!!!? Jag har sett några avsnitt tidigare.
Med tanke på hur "smärtfritt" det gick när dom bytte ut Barnaby mot hans "bror" så kanske det funkar bra i paradiset också.

Vi har sett ganska många gamla avsnitt av Midsomer på 8:an på senaste tiden. Alternativet till mellon wink.gif Jag undrar hur många avsnitt det gjorts. Vissa känner man igen, men andra inte och jag är ganska säker på att vi inte missat många gånger när de gått på sommarkvällarna.
Peztis
Oj, här tittas det mycket och gärna på tv och helst amerikanska serier! Vi ser också Vem vet mest varje vardag och hojtar i kapp, ibland förundras man över sin egen och ibland den andres kunskap - eller okunskap. biggrin.gif
pejori
Tittar en del på Åttan och kanal nio, då jag är svag för engelska serier. Annars är det 112 på liv och död på 7:an som gäller.

Serier är NCIS och BONES som jag följer slaviskt.

Berith
Nu går The Newsroom på en seriekanal, alla avsnittet efter varandra idag. Dom kör så ibland på helgerna, annars kan det vara ett avsnitt varje dag. Den serien har jag sett så många gånger så jag har tappat räkningen, en del avsnitt fler gånger än andra. Jag kan till och med vad dom säger ibland. "Get it Back!" säger/skriker Jane Fonda sist i ett av dom. Och McMacMcMac "You just did!" och då svarar Will "I´m sorry..." i sista.

wink.gif
Berith
CITAT (Eva i Skåne @ 28-02-2014, 18:23) *
Byter dom ut kommissarien i Paradiset också!!!? Jag har sett några avsnitt tidigare.
Med tanke på hur "smärtfritt" det gick när dom bytte ut Barnaby mot hans "bror" så kanske det funkar bra i paradiset också.
---

Såg du första avsnittet Eva? Anade inte att dom bytte ut honom på det sättet, trodde det skulle vara ett vanligt byte bara. Kan nog funka med ny kommissarie också.

Byte av Barnaby, ja... Lite kul att han ju hade en liten roll som trädgårdsmästare i ett tidigare avsnitt.

Och på tal om trädgårdsmästare! så tittade jag (faktiskt) på Trädgårdskampens sista del igår. Lite synd att det egentligen skulle hänga på styrka och teknik vem som vann.
aloa
Jaa, märkligt med styrketävling, hur tänkte juryn? Det blev så givet på förhand vem som skulle vinna. Hade det varit en kunskapstävling hade jag i alla fall tyckt det var lite spänning på slutet.
Annars tittar jag ofta på Gokväll.
Eva i Skåne
CITAT (Berith @ 05-03-2014, 08:01) *
Såg du första avsnittet Eva? Anade inte att dom bytte ut honom på det sättet, trodde det skulle vara ett vanligt byte bara. Kan nog funka med ny kommissarie också.

Byte av Barnaby, ja... Lite kul att han ju hade en liten roll som trädgårdsmästare i ett tidigare avsnitt.

Och på tal om trädgårdsmästare! så tittade jag (faktiskt) på Trädgårdskampens sista del igår. Lite synd att det egentligen skulle hänga på styrka och teknik vem som vann.

Nej, jag såg inte Mord i Paradiset. Har bara sett sporadiskt på den tidigare, men ska fråga maken hur bytet av kommissarien gick till wink.gif

Finalen av trädgårdskampen såg jag. Det var inte direkt min favorit som vann, men antagligen hade han det största kunnandet även om det inte var det han vann finalen på.
Jag tror det är en serie som kommer igen. Lade ni märke till formuleringen - vinnare av den första trädgårdskampen. Inte ordagrant, men det bjöd absolut in till fler säsonger...
Berith
Nån som kollar på Mästarnas mästare? Såg första avsnittet - andra ikväll - men jag kände inte igen alla deltagarna. Lite synd, man vet ju inte om det är nån av dom som man egentligen ska hålla tummarna för. Förut har det ju varit så att nån som man sett på deltagarfilmen får åka hem, och i förra programmet fick vi se Sven-Åke Lundbäck och Kajsa Bergqvist. Ingen åkte ju hem förra gången, ska nån av dom åka hem idag kanske...? unsure.gif
gnon49
Blir mest SVT:s kanaler. Kunskapskanalen har en hel del intressanta program. TV4 fakta tittas på ibland. Dom övriga kanalerna vet jag inte eftersom jag nästan aldrig tittar på dom på grund av så dålig kvalite i utbudet. Själv saknar jag riktiga dokumentärkanaler med kvalite. Tyvärr har boxer mest skräpkanaler. Vill jag se något, för mig intressant så letar jag upp det på nätet och slipper reklamen för det mesta. Discovery t.ex. Så av 40 kanaler så är det nog 4-5 som jag kastar ett öga på.
Eva i Skåne
Jag tittar också på Mästarnas mästare. Snart får vi se vem som blir utslagen.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi tittar alltid på mästarnas mästare. Roligast är det ju om nån är med man känner.
Sambon tittar mycket på idrott och då får man ju inte missa det heller.
Natur liv
Så här års är favoritprogrammet: Hundra procent bonde.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Natur liv @ 18-03-2014, 07:23) *

Det tittar sambon alltid på
Eva i Skåne

Det brukar vi också se.

Snart börjar Trädgårdsmåndag med Pernilla, Tareq och John. Vet inte vilken vecka, men har sett reklam för det och att det byter veckodag igen (först var det fredag, sen onsdag och nu måndag)

Jag följer svenska serien "Tjockare än vatten". Där är nog två avsnitt kvar bara. Den är bra
Uggi

Snart dags för bonden!!!
ingmet

Håller med ... till 100%!!
Berith
Såg reklam för att serien Mr Selfridge återkommer på SVT1 på lördag. Ska jag absolut titta på.

Tittade också på danske bonden häromdan, blir säkert flera avsnitt där också.

Något annat ni kan rekommendera? På andra kanaler också kanske? Kan ju finnas bra serier eller program som man missar för att man inte lägger märke till dom.
caprifol
CITAT (Berith @ 25-03-2014, 08:01) *
Såg reklam för att serien Mr Selfridge återkommer på SVT1 på lördag. Ska jag absolut titta på.

Tittade också på danske bonden häromdan, blir säkert flera avsnitt där också.

Något annat ni kan rekommendera? På andra kanaler också kanske? Kan ju finnas bra serier eller program som man missar för att man inte lägger märke till dom.

Så roligt att Selfridge-serien återkommer! DEN gillade jag också. Överhuvudtaget tycker jag att de flesta engelska serier är mycket bra.
Trots att jag nästan uteslutande tittar på SVT 1 och 2 tycker jag att det finns många bra program. Korrespondenterna, Agenda, Dokument utifrån är sådana som jag ogärna missar.
Berith
På SVT1 går nu en serie som heter Bletchley circle, första delen igår, andra idag och tredje i morron. Tyckte mej känna igen handlingen när jag läste om den men såg inte igår. Kollade på SVTs sida vilken serie det var och såg då att det börjar en andra säsong 27 april. Ska jag nog titta på, första var ganska bra tyckte jag. Serien handlar ju om dom där kvinnorna som under kriget lärde sej att knäcka koder bla och tillsammans löser mord.

Bletchley circle
cobbe
Jag gillar Biggest Loser av någon anledning. Är inte överviktig själv men blir motiverad att börja träna.wink.gif
Motti
Jag tittar på Hollywod fruar av ohämad vana de är ju så patetiska wink.gif tycker deför jäkla egotrippade !men man lär sig ett och annat också på att titta .Och vad ska de ta sig till om The Big Bang kommer ? de skulle inte klara sig två dagar !de kan ju för sjutton inte ens laga mat inte ta hand om sina barn eller ´´!Värsta senariot för dom är om de bryter en nagel typ eller tappar ett inplantat ! Inga överlevnadsmänniskor precis wink.gif en annan kan ju fiska skjuta tända en eld bygga ett vindskydd osv fast man har det gott ställt !
kerstin z5-6
Ser mest dokumentärer, nu senast den om de adopterade tvillingarna från Kina-en i Nordnorge , en i Usa och föräldrarna träffas när de ska hämta sina barn av en ren slump! Den var väldigt fin!
Fat det var ett tag sen den gick förstås feb mars tror jag ..
gunsta
Vi tittar väldigt lite på TV - nyheter på morgonen kl 8 eller 8.30 - sedan nyheter kl 18 - det är allt. Men vi har pratat om en dansk serie som heter Arvingarna ... eller nåt sånt.
malcolm
Jag ser ofta på BBC enterteinment numera, roliga program och ingen reklam.
Eva i Skåne
Arvingarna ser vi på Gunsta. Jag gillar oftast danska serier.
Du får se i kapp på Svt play. Första avsnittet är väldigt rörigt, men det artar sig smile.gif
gunsta
Aha - den serien har börjat alltså - tack för tipset - ska kolla på Svt-play
kerstin z5-6
Trädgårdsnördar i Finland på DOX

Rekommenderas !! 1000 ggr bättre än alla tok- trädgårdsprogram vi har här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon