Full version: hur ska jag göra nu?
Elisabeth P
Jaha....hur kunde jag planera så här.

Har sått en hel del som står inne under lysrör. Sådde 22:e o 25:e. Än har inget kommit upp, men börjar se en antydan till grönt på något ställe.

Problemet är att jag åker bort över helgen. jag åker till jobbet i morgon fm o är inte hemma förrän måndag kväll.

Hur gör jag för att de bäst ska klara sig? I botten på varje såtråg ligger en "filt" som jag blött och över sådderna är det ett plasttråg. hittills har jag nästan varit rädd för att det är väl blött. jag har inte vattnat mycket under den tid som gått hittills, men nu är de kanske på väg att gro snart.....
kerstin z5-6
har du plast över? så räcker det
Elisabeth P
Ok. thanks.gif

Då håller jag tummarna.

En fråga till:

Där de står nu har jag ingen möjlighet att sätta taimer.
Kan de klara sig med ljus dygnet runt eller är det bättre med släckt ljus?
Jag jag möjlighet att sätta ut dem i garaget, men där är det betydligt svalare (5 - 10 grader), men där har jag taimer till lysrören
rikke
Det är bättre med tänt dygnet runt tycker jag.
Elisabeth P
Ok. thanks.gif
kerstin z5-6
Ljus på hela dygnet
Elisabeth P
Tack snälla .... Ni är så otroligt kunniga.

Nu hoppas jag bara att jag lyckas. Det var nog ca 6 år sedan jag sådde senast så jag är lite ringrostig blush.gif

Till alla er kunniga och hjälpsamma rose.gif rose.gif rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon