Full version: Ur led är tiden
Ewa L
Att Julrosor etc. blommar så här års tillsammans med Vintergäck och Snödroppar är jag van vid. Men gick en runda idag och såg:

Brokbladig Lundört, både den "vanliga" blå/rosa men även den vita 'Sissinghurst White'
Dessutom mina Violer som jag frösådde förra våren och fick så fin utdelning på. Nu blommar de redan!

Ursäkta för den dåliga bildkvalitén men jag blev alldeles skakig. I bästa fall brukar de blomma slutet av mars/början av april. Men detta är ju fortfarande februari.

[attachment=80392:020___Ko...640x480_.jpg]
[attachment=80393:022__2___640x480_.jpg]
[attachment=80394:023__2___640x480_.jpg]
kerstin z5-6
Den sista blomman var ändå sötast , nu när min gamla katt gick bort längtar jag så efter en liten hund ...
Ewa L
Lucas tackar och bockar!! Har haft hund större delen av mitt liv och skulle ha svårt att klara mig utan. Har fixat med dagmatte etc. och det fungerar kanon.

Såg också att jag råkat skriva Lundört, självklart var det Lungört jag menade... Men det förstod ni säkert alla.
kerstin z5-6
Även jag har haft stora hundar förr, får nog bli en Lucas nu smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon