katrinwallin
Hej alla!
Är det någon som har en aning vad detta kan vara för slags sommarsquash/vibtersquash? Köpte den på bondens marknad i Linköping i september om jag inte missminner mig. Säljaren kallade den kort och gott för "matpumpa". Riktigt mumsig att tillaga var den! Jag tog lite fröer och funderar på om det vore nån ide att odla framåt sommaren.
Åsa, mälardalen zon 2
Ingen aning om sort men kan upplysa om att det sällan blir samma sort ifall man tar frön från frukten, pumpor/squash korsar sig hejvilt med andra sorter inom flera hundra meters radie och jag skulle tro att en person som står och säljer på bondens marknad nog odlar fler än bara en sort på sina odlingsmarker.
katrinwallin
Åh, okej! thanks.gif Då gör jag nog bäst i att köpa nya fröpåsar för att vara säker på vad jag får! Har inte riktigt plats med att experimentera hejvilt som jag skulle vilja sad.gif
Mia i trädgården
Var den trådig? I så fall kanske spagettisquash.
katrinwallin
CITAT (Mia i trädgården @ 01-03-2014, 14:38) *
Var den trådig? I så fall kanske spagettisquash.

Den var lite trådig, men inte i närheten så trådig som på de bilder jag får fram när jag googlar spaghettisquash!

Jag tar väl och spar undan mina frön och drömmer vidare om den dag då jag har tillräckligt med plats utomhus för att experimentera med muterade, korspollinerade frön wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon