Full version: spalje
vanjalarsa
En fråga...Hur gör ni med tex. Porslinsblomma när den slingrat sig upp över den medföljda spaljen ? Jag tycker att det är svårt att få till det på ett bra sätt. Man kan ju inte ha jättespaljeer ämnade för utebruk i fönstret .
HUr gör ni ?
tacksam för tips !
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Solstormig
Inga eleganta lösningar här inte. Sätter i högre bambupinnar, ibland en tråd till gardinstången. Inte så roligt när det är dags att tvätta fönster. Mot väggen med knappnålar i tapeten som stöd.

Bra om någon kan komma med tjusigare lösningar.
Meccah
Jag använder mig utav U-formade bambupinnar som jag kryssar med varandra. Jag har också sett dem som köper kompostgaller eller dylikt. Som dom klipper av och gör en avlång cylinder av gallret.

Nu kanske din hoya är mycket större en min Carnosa(bild) Men det finns ju ännu högre pinnar att köpa.
vanjalarsa
CITAT (Meccah @ 02-03-2014, 12:51) *
Jag använder mig utav U-formade bambupinnar som jag kryssar med varandra. Jag har också sett dem som köper kompostgaller eller dylikt. Som dom klipper av och gör en avlång cylinder av gallret.

Nu kanske din hoya är mycket större en min Carnosa(bild) Men det finns ju ännu högre pinnar att köpa.

Jättesnyggt ! Tack för tipset ! Tack till er båda !
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon