silos
Nu är våren på väg hit och jag är både tacksam och glad att jag har en trägård att sköta om!
Och det kostar mig inget eftersom familjen betalar allt!
Idag var jag till Börjes Blommor och köpte en del:85 tulpaner som kommer att blomma nästa år,benmjöl,hönsgödsel,en säck jord,så jord och frön som frun ville ha.
Jag kommer snart börja gräva nya rabatter!
Visst är det underbart,jag kan knappt vänta?!
Klint
Jo det är en härlig tid vi går till mötes.Vad var det för tulpaner du köpte, man brukar ju plantera dem på hösten?
silos
Jag skall ta reda på det!De är korta och gulröda såg jag på en som blommade.
silos
Jag arbetar för fullt i trädgården!
Har grävt ny rabatt,krattat under häcken,tagit bort de runda stenarna för att ha grus under.
Funderar att ha tidningspapper under gruset så att ogräs och gräs inte börja växa där som det har gjort.
Är det nån mening med det?
Ville visa bilder men tyvärr gick det inte att ladda hit bilderna.
silos
[attachment=81107:image.jpg]
Det var en fröjd för mig att klara av att arbeta med min rabatt idag!
Jag tog bort maskrosor och annat ogräs och skräp som förbipasserande hade kastat i rabatten.
Alla perenna växter har tagit ordentligt fart och lär bli fina!
Jag skall så frön mellan de perenna,sommarblommor men inte krasse iår!
Några potatisar stoppar jag dit också!

Jag hade tänkt gräva nya rabatter men orken tog slut tyvärr.
Jag får nöja mig med det som jag har!

Jag undrar om man kan spara frön i flera år eftersom jag har fått så många frön?!?
kerstin z5-6
Många frö gror fint även nästa år , man kan testa två st i en fuktad pappersnäsduk inknytt i en plastpåse , gror de är det bara att så.
silos
Kan jag så Vit Tobaksblomsterfrön direkt i rabatten? Jag glömde tyvärr så inomhus.

CITAT (kerstin z5-6 @ 14-05-2014, 19:53) *
Många frö gror fint även nästa år , man kan testa två st i en fuktad pappersnäsduk inknytt i en plastpåse , gror de är det bara att så.

Tack Kerstin för ditt råd!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon