Full version: Bilder
estet
...blev i dag den 12: april. Det går att köra än om man vill, tack vare nattkallt. Idag var det massor av folk ute på älven -på skidor, spark, till fots o på skoter. Mycket pga av att många är lediga idag.

Det blev en lustig skoterfärd.
När vi stannade till på vårt utflyktsmål var det varmt och skönt i solen. I luften dansade massor av fjärilspar! Det fanns getingar också och spindelväv i vassen. Vi stannade på en liten ö mitt i en fors med branta södersidor ner till vattnet. Där kunde man känna att fjärilarna trivdes. smile.gif
Vi satt där med skoterkläder på oss och fjärilarna dansade ovanför våra huvuden. smile.gif Kändes lite konstigt.

När vi sitter och tittar ut mot forsen får vi syn på en mink som helt ostört kilar omkring bland sten och snö. Hur söt som helst. smile.gif Tyvärr blev det inget fotande för jag ville inte röra mej och hämta kameran. Innan vi for så såg vi 4 sjöfåglar också.

Om ni vill se hur det ser ut här just nu, kan ni se i mitt vinteralbum. Har lagt in dagens bilder sist.
yla
härligt
fjärilarna dom vet att det är vår
trots snön
konstigt eller hur
man tycker att dom borde vänta lite
hu va mycke snö ni kvar
här har sista drivorna försvunnit
lite vårbilder som motvikt till dina vinterblider
estet
Tack för titten Oldwolfie, du har alltid så fina foton.

Men oj vad ni söderut har hunnit långt med våren! smile.gif
vickeva
Oj vad vårt land måste vara långt... Här blommar vitsippor och humlor surrar, och jag gick barfota ut och hämtade tidningen i morse (fast det var lite kallt...) och så åker ni skoter... märkligt.
yla
en gång åkte jag från korpilombolo till stockholm
o det va från vinter o under resans gång så slog löven ut från musöron till full sommar
o då va de ju integenom hela sverige så visst är sverige fantastiskt
vi bor i ett u´nderbart land
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon