ev@89
Någon som har växthus Odla från Handyman ? Kanske någon som kan berätta lite om det och möjligen har någon bild hur det ser ut invändigt. Och finns det tex reservdelar om det skulle behövas?
Jag har kollat på detta växthus , men skulle veta om det är något att ha. Det är ju bra pris på det men man undrar ju om 4mm kanalplast är hållbart för väder o vind. Och hur det är invändigt nock höjden är ju 1950mm och takfot 1250mm.
Påtoppen
Googla om+handyman innan du handlar.
Eva i Skåne
Jag hittar inte nån bild på det växthuset när jag googlar och hittar alltså inget pris heller, men jag var på ett föredrag om växthus i veckan.
Plasten håller nog, men släpper inte in lika mycket ljus som glas, vilket kan ha både för och nackdelar.
Takfot 1,25 innebär att du i princip bara kan stå rak mitt i växthuset, vilket jag tycker låter som en klar nackdel. Sen har du ju inte lika mycket plats att odla heller eftersom man oftast odlar i flera våningar längs "väggarna".
Är det ett bra pris är detta säkert inte nåt dåligt alternativ.

Nåt jag också lärde mig är att det är billigare att köpa aluminiumhyllor eller liknande på t ex Biltema eller Jula och sätta längs sidorna i växthuset än att satsa på dyra tillbehör som hängs på och belastar stativet till växthuset. Jord är tungt!

Tänk på att det går att ventilera växthuset, flera luckor behövs. De allra flesta har tydligen för dåligt med öppningsmöjligheter.

Detta var bara lite nyvunna kunskaper från en som inte själv har växthus. Lycka till smile.gif
Påtoppen
Mitt tips handlade om köparomdömen. De är inte så bra. Jag såg deras annons på Blocket men efter att ha kollat in vad andra kunder tycker om säljaren skulle jag inte vilja köpa. Dessutom tyckte jag att växthuset såg mkt bättre ut i annonsen än på deras hemsida...
ev@89
Tack till Er som svarat. Fick lite att fundera över confused.gif ska kolla upp några andra växthus istället . thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon