Gullspiran
Det är en grön beläggning (mossa?) på ena delen av altanen nu efter vintern. Hur får jag bort det och behöver jag något särskilt medel?
strandskatan
Oj vad jag har slitit i åratal med såpa och skurborste på vår altan! Men i fjol köpte vi en ny högtryckstvätt med roterande borste, går som en dans, finns medel som man häller i apparaten om man vill, men här blev det tillräckligt rent ändå tyckte jag - ville inte använda medlet pga växtligheten.
Gullspiran
Vi har ingen högtryckstvätt så det blir till att ta fram rotborsten smile.gif
Gröna mormor
CITAT (Gullspiran @ 08-03-2014, 08:16) *
Vi har ingen högtryckstvätt så det blir till att ta fram rotborsten smile.gif

Man kan hyra högtryckstvätt! Vi har alltid använt en helt vanlig högtryckstvätt, utan borste och medel. Det har fungerat bra under alla år.
BMLU
Brukar använda såpa utan att skura för hårt. Låt såpan ligga på en stund innan sköljning
lisalind
det här kommer låta galet, men tandkräm! det har tagit bort de allra svåraste fläckarna för min del. pröva! du kan bli förvånad! så får du en vacker och trivsam balkong smile.gif
Whiskuchi
Någonstans läste jag om någon som rollade ut ättika men jag kan inte för mitt liv minnas var jag läste det.

edit: här! http://cattisocheira.blogspot.se/2014/04/g...nu-har-jag.html
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon