Jag tänkte bara dela med mej lite av tankar och bilder,har visat förut men i andra sammanhang.
Det här är berättelsen om en av våra rabatter,och lite kringhistoria.
Som en del av er vet flyttade vi hit 1e Juni-11 Vi hade köpt detta gamla hus i dec-10 men det behövde renoveras,vårt gamla hus blev sålt mycket snabbt,som tur var hade vi en sommarstuga att bo i så länge.
Vi fick med oss några få växter från förra trädgården men inte många,mitt i renoveringen blev vi tvungna att dränera runt huset så nån trädgårdsaktivitet var inte att tänka på.
Min man satte iallafall ner 2st randgräs i leran

[attachment=80435:IMG_0424p.jpg]
Här har vi förberett för parkering men i början var det bara lera!

Jag skulle tagit fler bilder men var ju huset som fotades mest! Iallafall tyckte jag det såg för djävligt ut så jag skar av lite av gräsmattan rensa så mycket jag hann/orkade täckte med tidningar sen hällde jag på köpejord och det fanns jättefin kompost här så det blev det rejält av,sen planterade jag det jag hade fick av mor o svärmor också,jag grävde lite halvhjärtat på sidan det blev som ett L där stoppade jag ner jättedaggkåpan

[attachment=80436:IMG_04230p.jpg]

Detta är i juni-11 en del växer annat dör,jag tar väl ett tag där ibland men bryr väl sådär!

Fortfarande dålig på att ta kort,antagligen var jag inte så nöjd.Kommer inte ihåg hur det var -11 men -12 hittar jag plötsligt Jordgubbsplantor i rabatten!!
Men,de måste ha kommit dit med komposten,Va roligt vi har jordgubbar,plockade några jordgubbar och njöt av livet.

[attachment=80437:IMG_0966p.jpg]

Så -13 Hade ganska gott om tid,blev flera nya rabatter (jag tycker det är roligare att göra nytt än underhålla det jag har)jag sådde frön för första gången,men vi hade en kanonsommar bodde nära sjön 2a året med båt så vi var mycket ute med den.
Jag funderade var ska jag göra av jordgubbsplantorna,var inte riktigt tillfreds längre med att ha dem i rabatten men de frodades det var ingen hejd på dem!

[attachment=80438:IMG_1128m.jpg]

Fortsätter i nästa tråd eftersom det inte får plats mer bilder