Klint
Jo nu börjar det likna nåt i rabatten,jag fick i samband med en tidningsprenumeration lökar och plantor från Odla.nu det var spansk näva,temynta och nån astillbe yttepytteplantor! Temyntan har växt nåt otroligt,nävan försvann men astillben trivs liksom alla andra blommor OCH jordgubbarna!

[attachment=80439:IMG_1254p.jpg] [attachment=80440:IMG_1255p.jpg]

Men NU igår var jag ute och rensade bort med alla jordgubbar!! de revar sej och var ganska besvärliga,det kommer kanske upp fler men nu åker de i soptunnan direkt ingen pardon! Jag har fortfarande ingen fin kant men där jättedaggkåpan växer är det ok att köra nära med gräsklipparen andra "benet av Let mot gräsmattan,jag har en växt kommer inte ihåg vad den heter men nästan som små barr och den blommar gult,sen blir den rödaktig på hösten,ser att den spritt sej väldigt så sätter nog den som kantväxt,då är det kanterna mot parkeringen som behöver nån mer ordentlig kant.

Vi är olika som människor,jag är väl en livsnjutare många gånger,jag slarvar lite för jag vill se resultat,det får jag ju igen senare,men det är nog min natur,kan jämföra lite med att städa visst ÄR det roligare att städa om man köpt en ny blomma eller bytt gardiner?
Men även om det inte är rätt,tycker jag det är skönt att det går att ändra sej göra om göra rätt i trädgården,betydligt lättare än att bygga upp en riven vägg!

edit: Jo randgräset fick flytta nästan direkt,till en egen plats i gräsmattan där gör det sej bra,igår hittade jag bara 2 små plantor i rabatten!
kerstin z5-6
Ja det trevliga med trädgård är ju -den står inte stilla utan är i ständig förändring smile.gif

Ps om bilderna inte får plats på första inlägget, fortsätt bara med ett svar på ditt eget inlägg -du behöver inte skapa en ny tråd.
Eva i Skåne
Härliga sommarbilder smile.gif Så mysig miljö

Ett tekniskt fenomen - När jag klickar på den andra bilder för att se den större får jag upp den liggande.
Ewa L
En trädgård är levande. Det innebär en hel del flyttande av diverse växter tills de hittat sin perfekta plats. En av mina första rabatter anlade jag helt "perfekt", dvs jag hade läst på så in i norden vad gäller höjd, blomningstid etc.

Men naturen följer sina egna lagar! whistling.gif
Växter som skulle blivit 40 cm blev 75 etc. Och randgräset – som ju är så snyggt – fick sin plats i en nergrävd tunna. Underbar men det borde nästan vara lite ogräsvarning på den.

Det kommer att bli kanon när du blir "klar" och det är ju nästan resan dit som är det roliga.
Klint
Jo det ligger nog mycket i det, att det är resan som är det roliga, och att man ändå relativt lätt kan ändra på saker.
När jag hade förminskat bilden låg den ner jag ändrade till stående innan jag sparade, när jag klickar står den knepigt!
Eva i Skåne
CITAT (Klint @ 09-03-2014, 19:11) *
När jag hade förminskat bilden låg den ner jag ändrade till stående innan jag sparade, när jag klickar står den knepigt!

Det spelar ju ingen större roll Klint smile.gif Det var bara ett ovidkommande påpekande unsure.gif
Klint
Nej det har väl ingen större betydelse men lite knepigt, bara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon