Full version: Tolv apostlar?
råse-marie
Jag har en liten tolv apostlar ( tror jag att den heter) men den ser inte rolig ut! sad.gif Den växer inget och den ser alldeles torr ut unsure.gif
Vad är det för fel ???? jag har haft en för MÅNGA ÅR SEN ...Den var hur fin som helst blommade och satte nya skott.
rolleyes.gif
Fenja
Har du tittat så att den inte fått någon ohyra på sig? Provadotabletter tar i princip allt utom spinn, stoppas ned i jorden och verkar upp till åtta veckor. Prova annars att kruka om den och se om den inte kommer igång igen, en plastpåse över kan hjälpa till att höja fuktigheten.
Mvh
Fenja
Eva St
Min har nog problem med matten för den har tolv blad för länge sedan men inte blommar den för det.
Eva St
Blomstersmurfen
Mina brukar blomma om jag först planterar om dem och sedan glömmer att vattna så att de torkar ut ordentligt en gång. Det brukar bli i maj, sen kommer nya skott där blomman satt och brevid moderplantan. Dessa tar jag och sätter för nästa års blomning och de gamla sätter jag ut som grönmassa någonstans i rabatten där det ser tomt ut och låter de sedan dö med frosten. Grym jag är va? tongue.gif
Eva St
Aha då gör vi ett försök på detta sätt
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon