Pesco
Första året med trädgård! Nu har jag köpt murgröna, lavendel och en julros. När kan jag plantera ut dem?
Sia
Jag planterade vårljung, murgröna och penséer i krukor igår de kommer få stå på trappen i söderläge i lä ett tag . Vet inte om det var för tidigt egentligen men jag gjorde strutar av tidningspapper som jag satte över stackarna under natten. -3 som kallast i natt... Vet som sagt inte men hoppas att dom klarar det. Rapporterar mer sedan...

/Sia

rolleyes.gif
Louise i Göteborg
Pesco

Det beror ju på var du bor.

Om vi utgår från att det går att gräva hos dig (annars hade du nog inte frågat) så tror jag att julrosen kan planteras ut nu.

Lavendeln bör du vänta med var du änn bor.

Murgrönan är lite mitt i mellan. Kanske kan man plantera ut den i zon 1-2 eller så, men detta är lite osäkert längre upp.

Nu tänker jag mig plantera ut i jorden, krukor som Sia talar om är en helt annan sak, då kan du ju ta in t o m lavendeln på natten.
anton
CITAT (Pesco @ 13-04-2004, 08:24)
Första året med trädgård! Nu har jag köpt murgröna, lavendel och en julros. När kan jag plantera ut dem?

Hej! Ta det lite lungt ohmy.gif om det forfarande är kallt på nätter, julrosen kan du sätta tidig vår i torvjord. Men de andra kan du vänta lite med.Lycka till
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon