Full version: JORA Varmkompost
EvaKlemming
Fick en JORA Varmkompost 270 liter på min födelsedag i dag. Roligt. Är det någon här som har erfarenheter av den? Den är visserligen inte levererad än, men kommer. /Eva
rosita
Roterande kompost är bra, tycker jag. Vi har också en Jora och är nöjda, men vi har vår placerad intill en vägg och det kan vara lite svårt att komma under helt med skottkärran, när man ska tömma. På sommaren förmultnar det fort.
_Alex
Det är en riktigt bra kompost! Blir jord snabbt, 4-6 veckor. Lätt att hålla igång trots att det är minusgrader ute.
Jag har lärt mig att det är bättre att lägga i matavfall i den varje dag istället för att vänta till hinken är full.
Det är mindre risk att komposten blir för blöt och att det bildas inte lika lätt klumpar då.
Jag använder kaninspån för att få den delen kol som behövs och något som binder vätskan i komposten.

Som Rosita säger, mät gärna hur hög skottkärran är och kolla av om du måste palla upp under stativet.
EvaKlemming
Åh tack för bra input. Då var det en riktigt bra present. Jag tar till mig tipset om höjd för skottkärra och spån har jag också tillgång till. Tack/Eva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon