kixan65
Hej!

Är det någon som vet hur mycket kyla/minusgrader tulpaner klarar av? Tänker på den förestående köldknäppen som väntas till helgen och nästa vecka. Mina tulpaner har vuxit upp ca 1 1/2 dm och jag är lite orolig för dom nu. Har sett att det ska bli ner emot -5 ungefär för jag bor. confused.gif

Tacksam för svar.

Mvh

Kicki
hattstugan

Ska inte vara några problem för de tidiga blommorna även om det blir några minusgrader!
Möjligen kan blomning utebli men har inte sett det här trots vårar med minus 10 grader!
kixan65
Phu, det låter betryggande. smile.gif Tack för svaret!
Bassam
Hej
Tulpan blommor kan klara sig till -2 bra, men om det kommer kalt eller frost, de behöver täck över dem.
H.Bassam
eskil43
Hej! Det fins mycket liten risk att Dina tupaner ska ta skada om det är tulpaner "itiden",altså tulpaner som växer i rabatten ute.Först vid 10-15 minus kan blomningen ta skada om knoppen är nästan framme. Hälsningar Eskil
kixan65
CITAT (eskil43 @ 14-03-2014, 17:17) *
Hej! Det fins mycket liten risk att Dina tupaner ska ta skada om det är tulpaner "itiden",altså tulpaner som växer i rabatten ute.Först vid 10-15 minus kan blomningen ta skada om knoppen är nästan framme. Hälsningar Eskil

Tack Eskil, känner mej ännu lugnare nu. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon