Full version: AMPELLILJA "Ocean"
Rhonda - 51Aussie
Bredbladig med gulvita ytterkanter på bladen.
Får denna sort rankor med småplantor? Damen på blomsteraffären visste inte.

Tack på förhand!
Bassam
Hej

AMPELLILJA "Ocean" kommer från Afrika, så de kan klara mina inne hus som har tor varm, om de fick ingen vatten kommer att bli rotblöta mellan varven, och de behöver halvskugga om de står på soligt plats blir blad bleka. de behöver omplantering till store krukan nästan varje år,
.
H.Bassam

Rhonda - 51Aussie
CITAT (Bassam @ 15-03-2014, 01:46) *
Hej

AMPELLILJA "Ocean" kommer från Afrika, så de kan klara mina inne hus som har tor varm, om de fick ingen vatten kommer att bli rotblöta mellan varven, och de behöver halvskugga om de står på soligt plats blir blad bleka. de behöver omplantering till store krukan nästan varje år,
.
H.Bassam

Hejsan!
tack för hjälpen! Du råkar inte veta om den får rankor med småplantor?
Monarda
Har också funderat på det, men häromdagen såg jag att min planta som jag har på jobbet hade fått en stängel. tummenupp.gif
theseraphim
Den får såvitt jag kommer ihåg småplantor precis som de andra sorterna. Vi brukar rensa dem på sådant några gånger per år i butiken.
Rhonda - 51Aussie
CITAT (Monarda @ 15-03-2014, 18:11) *
Har också funderat på det, men häromdagen såg jag att min planta som jag har på jobbet hade fått en stängel. tummenupp.gif

Tack lilla vännen!

CITAT (theseraphim @ 15-03-2014, 19:54) *
Den får såvitt jag kommer ihåg småplantor precis som de andra sorterna. Vi brukar rensa dem på sådant några gånger per år i butiken.

Tack lilla vännen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon