Ingela.N.
Har sett dessa söta fina blommor varje gång jag har gått upp till byn.. Jag har gått och funderat på vad det kan vara för några.. Dom är ju så söta.. smile.gif Jag skulle inte tacka nej till att ha lite såna i min trädgård.. tongue.gif
Men då gäller det ju att jag vet vad dom heter, haha.. Så idag tog jag kort på dom för att höra efter här..

Finns dom att köpa?? Och var isf??
[attachment=80500:Foto0785.jpg]
kerstin z5-6
Någon sort av vår iris Reticulata-Gruppen) kan vara Alida tex -de finns lite överallt där man köper vårlökar
Ingela.N.
Ahh jaså det är så Iris ser ut.. Haha har jag inte visst.. Jaha nu lärde jag mig något nytt..
Oh då måste jag kolla upp det med den handelsträdgård vi har här om dom säljer sådana.. För har inte sett dom i blomsteraffärerna här.. Bara andra som påsklilja, krokus..
kerstin z5-6
Observera VÅR iris-reticulata det finns irisar från 10 cm till en meter höga med olika blommningstid och jordkrav
Ingela.N.
CITAT (kerstin z5-6 @ 14-03-2014, 20:26) *
Observera VÅR iris-reticulata det finns irisar från 10 cm till en meter höga med olika blommningstid och jordkrav

Ok bra att veta.. Tack.. smile.gif
Dessa är inte mer än just ca 10 cm.. Och det är precis lagom.. Får undersökas i handelsträdgården i nästa vecka..
kerstin z5-6
Du kanske kan hitta lökar nu förhoppningsvis inte torra , men de flesta säljs på hösten
Bulbs.se är ett bra ställe för lök inom Sverige -enkelt o lätt att beställa från.
Ingela.N.
CITAT (kerstin z5-6 @ 14-03-2014, 20:52) *
Du kanske kan hitta lökar nu förhoppningsvis inte torra , men de flesta säljs på hösten
Bulbs.se är ett bra ställe för lök inom Sverige -enkelt o lätt att beställa från.

Ja kan ju alltid hoppas.. Annars så får det isf vänta till hösten..
Ahh den sidan ska jag ta och kolla på.. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon