Wanima
Har fått denna ros i en bukett och jag fullkomligt älskar färgkombinationen i den, ljust limegrön ytterst och rosa i mitten. Någon som kan säga mig vad det är för ros?
Ezereht
Jag har ingen aning vad just den där är för ros, men Morden Blush har lite dom färgerna.

Wanima
Tack ska kolla upp den!
Ezereht
Aspirin rose ska väl också kunna vara lite rosa i mitten fast just mitt exemplar tycker jag är mest vit. Men det är en mindre ros än Morden Blush så blir inte lika långa buketter. För mig, kanske olika i olika klimat.
kerstin z5-6
Toe du ska söka efter rosen hos en florist, kom de i bukett är det antagligen en långskaftad odlad teros.
De finns i alla möjliga färger och färgkombinationer och är sällan buskrosor, utan långstjälkiga växthusodlade snittrosor
Kordes har en sådan tex som heter Bellevue som liknar din, men det finns förstås massor av andra
EvaKlemming
Pröva ta en stickling. Sök på youtube, det verkar inte alls så svårt.
kerstin z5-6
här!

Stickling från ros -även snittros
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon