Kattis i Skåne
Vilka lysrör ger bäst ljus till frösådderna? Någon som kan tipsa om färgbeteckning på lysrör.

Eller det kanske finns speciella "växtlysrör"? Var kan man i så fall köpa dem. Typ av affär (eller konkreta tips på butiker i Malmö) skulle jag bli glad för.
kerstin z5-6
Om du söker finns jättelånga trådar om detta ämne
vanliga lysrör går fint -köps på vilken el affär som helst .
har jag haft i många år utan problem
De ska hänga 10 -15 cm över sådderna/plantorna för att ge effekt
Kattis i Skåne
Försökte att söka men hittade faktiskt inte något alls som hjälpte mig i frågan. Har redan ett lysrör i armaturen men det ger inte alls speciellt bra ljus (jag tror att det beror på färgen på det). Man ser knappt om det är tänt eller ej.

Så om jag nu måste köpa nytt så tänkte jag försöka hitta ett så bra som möjligt. Så därför undrar jag vad ni rekommenderar.
kerstin z5-6
OK förstår - lysrör 36W/965,serien gillar jag och tycker de är bra , det finns andra mer sofistikerade varianter med .
W att antalet bestäms av längden på dina lysrörshållare -kanhända du behöver 58 w rör-kallt vitt ljus ska det vara
Helen i Piteå har goda erf av ett lysrör som heter Fluora77 tror jag det var ..
smile.gif
Gerd i P-p
Willab utanför Båstad i Östra Karup har bra belysning- där köpte jag min lampa, som hjälper mina frön till att bli bra plantor.
Lycka till blink.gif Gerd
Kattis i Skåne
Har nu försökta att leta lite till och funnit att måga rekomenderar Grolux lysrör. Är de mycket dyrare (och bättre ?) än vanliga rör ?

Var kan man köpa dem?..... i Malmö ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon