Lena I K
Hej!
Vi har nyligen köpt en villa med en uppvuxen trädgård. Vi har många fruktträd där gräsmattan har fått växa ända in till stammen. Vi vill nu förändra detta. Vilket är bäst, öppen jord, bark eller stenar runt om?
Tacksam för råd
Lena
kerstin z5-6
Öppen jord är knepigt att underhålla, men viol fyller bra och stör inget , vitsippa likaså men de förvinner helt så man får ha något som tar efter dem
Gröna mormor
Vi har stenlagt under äppelträdet och tycker det fungerar utmärkt, dessutom är det vackert smile.gif
cinapuff
Och jag har skalat bort grässvålen, lagt markduk under med singel ovanpå runt våra. Funkar också fint, än så länge i alla fall. Gjorde det för ungefär ett år sen...
Bassam
Hej

Jag tycker om att sten är bäst, för att de ger bra åsikt och förbjuder gräs går under träd., men bark drar kväve från jord.

H.Bassam
Krokodilen
CITAT (Gröna mormor @ 21-03-2014, 08:36) *
Vi har stenlagt under äppelträdet och tycker det fungerar utmärkt, dessutom är det vackert smile.gif

Oh så snyggt! Var det svårt att göra?
Gröna mormor
CITAT (Krokodilen @ 22-03-2014, 17:12) *
Oh så snyggt! Var det svårt att göra?

Tack för berömmet. Det var inte alls svårt, pricken över i-et med kantstenarna hade jag dock en duktig stensättare till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon