Natur liv
Jag missar årets trädgårdsmässa "Nordiska trädgårdar" i Älvsjö, men vill ändå få chansen att få några trädgårdsupplevelser, om än i andra hand. Jag hoppas att ni vill delge era favoriter, så kan jag i efterhand kolla in dem på nätet eller så. Självklart vill jag gärna höra något från andra mässor i landet också. Det kan till exempel vara:

- Bild på favoritutställningsträdgården
- Bästa blomtipset
- Roligaste trädgårdstillbehöret
- Intressantaste föreläsningen
- Bästa köpet
- Annat trädgårdstrevligt
ingmet
I år valde jag att inte åka på Trädgårdsmässan i Älvsjö trots att jag bor i Stockholm. Dels fick jag inte med någon att dela intrycken med..alla är så upptagna.. Jaja.. Valde därför att njuta av eget trädgårdsliv i det vackra vädret.

Men det jag själv mest njuter av när jag går på trädgårdsmässor är de härliga planteringarna. Allt från krukplanteringar till alla blommande träd de tagit in. Hönshus och andra tätt integrerade varselser i planteringar är njutfullt. Vattenblänk - dock ej kommersiella spa-bad - utan porlande i planteringarna är också läckert. Jag tar gärna en sittplats och bara "är" och njuter av fägringen.
De flesta lök-ståndsförsäljningar passerar jag utan stopp. Likaså de flesta verktygsstånden. Stannar alltid till vid växthus, tittar på olika inredningsidéer. Stannar även till vid t.ex Impecta, chilimonter etc.

Förr två år sedan ville jag gärna ha med en (1) P X Ardens hem - den enkla pelargonen - från mässan. Men en liten liten liten stickling kostade 300 kr...för mycket för mig som inte är en pelargonproffs. Valde senare att skicka efter den hos Rockdala för 145kr. (Den lever men har gett en blomma)..

Har nästan aldrig handlat något på mässor.. Det går ju lika bra på "nätet" till samma eller bättre priser..

Om några veckor är det trädgårdsmässa i Kista, där har jag aldrig varit. Kanske kanske går jag dit eftersom jag jobbar nära.. Om inte vädret är för bra..då åker jag hem till min egen trädgård.. innocent.gif
EvaKlemming
Ska också till trädgårdsmässan i Kista. Undrar om den skiljer sig från Älvsjö? Då måste jag sluta vara så försiktig. Men vilka försäljare/utställare är riktigt bra, hur kan man skilja på dem från oseriösa?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon