Krokodilen
Vi har en jättekonstig "rabatt" eller vad man nu ska kalla det längst bort i trädgården. Den är oval och på ena halvan står ett äppelträd. Andra halvan var täckt av kaninöron när vi flyttade in men förra vintern dog största delen av dem. Under äppelträdet finns några tulpaner (som jag inte sett färgen på sen vi flyttade hit 2007 eftersom rådjuren äter upp dom) och ett gäng krolliljor som jag planterat.

Jag skulle vilja göra denna jordhög grön/blommande. Men jag vill inte ha en jobbig rabatt till att hålla på att rensa i, två räcker.

Finns det nåt jag kan plantera som sprider sig och mår bra, men inte tar död på äppelträdet? Det är söderläge, aningens skuggad av en spalje men får mycket sol.
kerstin z5-6
Pulmonaria- lungört, blå blom vår, finns med prickiga blad väldigt dekorativa. Med kaninöron anar jag du menar lammöra?de är helt ok för ändamålet med, näva, violer, heuchera -alunrot,kungsljus.

,
Krokodilen
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-03-2014, 20:22) *
Pulmonaria- lungört, blå blom vår, finns med prickiga blad väldigt dekorativa. Med kaninöron anar jag du menar lammöra?de är helt ok för ändamålet med, näva, violer, heuchera -alunrot,kungsljus.

,

Klart jag menar lammöron tummenupp.gif

Tack för tips. Gärna fler, och gärna sånt som är fint andra halvan av säsongen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon