Leopardcookie
Någon som testat typ Mosquito Magnet eller liknande? Vi har en trädgård på ca 700 kvm med åker runtom och vatten. Vi kan inte sitta ute på sommaren så fort det börjar skymma, och jag är en myggmagnet som får bölder utav myggbett. Panikkänsla.

Några tips eller rekommendationer vad det gäller myggmaskiner? Tar den bara mygg eller blodsugande insekter som bromsar också? Har fått bett av de jävlarna och hela låret svullnade upp och jag fick gå runt med kompresser med alsolsprit i en vecka. Ni kanske förstår mitt problem.
EvaKlemming
Vi har en Mosquito Magnet bor i Stockholm. Jag står inte ut med mygg. Mot sensommaren kommer de värsta. Har en väninna som bor i Dalarna, hon har också en. Pris runt 12 tkr. Bästa investeringen - ca två år gammal. Tar inte så många hos oss, men tar de som finns inom en stor radie (på hemsidan står alla fakta, har glömt bort en del). Gasoltuben måste bytas några ggr på en säsong.

Många tyckte att det var alldeles för mycket pengar. Men om somrarna blir förstörda annars.... då tycker jag inte att det är dyrt alls.

/Eva

Tillägg, har läst om många kopior och andra som är billigare. Bortkastade pengar tydligen. Hellre lägger vi till ett par tusen och kan röra oss fritt i trädgården och njuta långa kvällar. Förresten, vet inte om den tar broms. Jag har inte hittat någon broms i behållaren hos oss.
Bassam
Hej
du kan kontakta med den här företag, de har flera apparaten priset lägger mellan 130 och 5000. de har 25% rea på Apparaten Mosquito Magnet just nu.

Acreto AB | Norra Ågatan 10, 416 64 Göteborg, Sweden | Växel +46 (0)31-30 00 500, Fax +46(0)31-30 00 501 | info@acreto.se
- See more at: http://www.acreto.se/myggjavlar#sthash.AFBp8q0Z.dpuf

H.Bassam
Anna-Karin Lundberg
Min farbror bor i Norrbotten och han har en myggfångare, vet inte namnet men se bilden. De tömmer den på ca 2 dl myggor varje dag!
Efter ett tag började myggen i området minska, inte undra på!

Bilderna visar fångaren, en tömning med fångade myggor och deras hund.
Leopardcookie
Ja, usch!
Det jag funderar över när apparaten når 4000kvm, lockar den mygg från hela det området in i trädgården? Då blir man ju mörkrädd. Då måste den verkligen se till att fånga in alla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon