marcus.grahn@gmail.com
Hej.

Vi är en bostadsrättsförening.
Vi planerar att köpa in en hel del lökar, buskar, blommor mm
Tänkte kolla om någon har bra tips var man kan handla detta i Malmö området, eller på webben

Bortse från tiden, vi kommer inte köpa lökar i morgon utan när det är dax. Är mer ute efter var man köper om man vill köpa mycket.

Är alltså inte ute efter svar som Plantagen, eller är det där man köper om man är förening....

Tacksam för tips.

theseraphim
Tja eftersom min arbetsplats ligger utanför erat område så kan jag bara spekulera lite. Om ni tex hänt er till mig angående lök, förmodar att det är tex påskliljor, tulpaner osv så hade jag lagt det på vår butiksorder så hade nu fått det i storpack. Det bör eller det finns många bra fristående plantskolor i Skåne så hör med dem. De flesta butiker beställer löken under sommaren ibland innan midsommar så vänta inte för länge.
kerstin z5-6
CITAT (marcus.grahn@gmail.com @ 26-03-2014, 22:24) *
Hej.

Vi är en bostadsrättsförening.
Vi planerar att köpa in en hel del lökar, buskar, blommor mm
Tänkte kolla om någon har bra tips var man kan handla detta i Malmö området, eller på webben

Bortse från tiden, vi kommer inte köpa lökar i morgon utan när det är dax. Är mer ute efter var man köper om man vill köpa mycket.

Är alltså inte ute efter svar som Plantagen, eller är det där man köper om man är förening....

Tacksam för tips.

Web
Eurobulb
Bra växter och lökar , brukar vara fraktfritt över 600 skr, kan ha höjt på senaste tid, bra leverans man skriver när man önskar dem -så de inte kommer för tidigt
Har både lökar för vår-sommar tex liljor men störst sortiment av höstlök.Billigt om man jämför och fa bra kvalite. Har beställt där i mer än 10 år

Om man känner sig säkrare med svensk firma
Bulbs.se'
Även de för alla säsonger

Buskar , träd mm -Vi beställde en hel europall från Holland , beror på hur mycket ni vill ha-detta var till ungefär samma ändamål
då från
Esvelds plantskola
Alexander-VG-zon3
Lägger till till träd och buskar eggert

http://www.eggert-baumschulen.de/

En av mina stor favoriter och handlar nästan uteslutande allt i träd och buskväg därifrån och frkten är inte så farligt dyr.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon