Full version: Rensa bort rötter
callecal
Hejsan, jag har nyligen tagit över en överväxt och dåligt omhändetagen odlingslott. Just nu gräver jag bort gräs som växer, men jorden under är full av rötter! bland annat ifrån buskar som stått där (som jag tagit bort). Det är nästan omöjligt att sitta och manuellt få bort alla rötter! Och som jag förstår det så måste rötterna bort, annars får man sitta resterande år och plocka ogräs varje vecka?
Så...Har ni någon erfarenthet/tips om hur jag skall gå tillväga?
En idé som slog mig var att skaffa hönsnät och sila igenom all jord genom 2-3 lager av det. Vet inte hur finmaskigt det kommer behövas. Vet inte heller riktigt hur djupt jag kommer behöva gräva, men det märker man kanske.

Alla idér välkomna smile.gif
Gossen Ruda
Googla på jordsåll. smile.gif
callecal
jamen sedär, då var jag inte första personen som tänkt denna tanke ;-) Har nu byggt ihop en liknande sak med hönsnät. Ser fram emot att testa den (om den håller), rapport kommer smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon