axmark
Hejsan

Jag har skaffat mig en kolonilott på 100 m2 det är lerjord som jag grävde bort all ogräs då den inte har varit använd på flera säsonger, strödde ut hästgödsel i höstas och kalkat nu på våren.
Och nu skall den bara fräsas.
Är det bara att köra ned odling i jorden eller behövs det något annat typ barkmull eller nåt.

axmark

Eva i Västerås
Lite fin sand eller såjord just i såraderna bara. Välgödslad jord är oftast för fet för att fröna ska gro bra.
Annars får jag önska lycka till, bara. tummenupp.gif
axmark
Tack för det svaret.
fvd
Jag tycker det låter som en bra början sätt igång bara och testa hur det går och ha roligt. Efter hand kommer du att märka hur det går och då kan du ställa nya frågor om det är något särskilt. Andra koloniodlare omkring dig kan du ju också hämta inspiration ifrån. Min mamma brukade säga "sömmerskans lott är att sy och sprätta opp" det tycker jag kan appliceras på odling också d v s och man blir bra med träning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon