kerstin z5-6
Nyhetens behag gissar jag -den affären har nyss kommit till stchaan som vi säger ..
Rosor blev det många av , -st 39. 90 polyanta, jag vet att högst en på tre blir angiven färg men det gör mig inget.
Dessutom hinner jag se den i knopp ev blomning innan jag ens kan fundera på att sätta ut kruka/plantera på graven.
strandskatan
Lycka till, Kerstin! Jag har förstått att Lidl gett upp att namnge sina rosor och lika gott är nog det - jag hittade för flera år sedan Sutters Gold på Lidl, en ros jag letat efter länge, och blev så glad, köpte två. Vad blev det? Två röda med små doftlösa blommor...
kerstin z5-6
Japp nu är det bara en bild på en rosa ,vit eller röd ros-samt ordet polyanta..En stackare som jag inte köpte, blommade redan med jätteliten blomma i "vitrosförpackningen# men blomman var röd smile.gif
cinapuff
Och jag länsade perennhyllan i förra veckan! Hittade både näva, daggkåpa & hostor som jag ändå skulle ha till min nya rabatt. Plus lite annat smått och gott... smile.gif
Och faktum är, att än så länge leder Lidl över Odlas motsvarigheter (beställde ju härifrån med), men rötterna/plantorna från Lidl var betydligt kraftigare vid leverans och har kommit igång snabbast efter plantering.

Har överlag väldigt bra erfarenheter av Lidls växter, har både bärbuskar & jordgubbar därifrån som ger bra skördar (och har varit sorterna de utger sig för att vara), samt en hel lång plantering med vårblommande lökväxter (hyacinter, tulpaner, scilla & krokus bl a) som blommar lika överdådigt varje år!
Ock nä, jag är inte sponsrad! smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Hos oss får Lidl fr o m torsdag in rosor och bärbuskar och sånt
Jordgubbe
Om det är som förra året kommer de även få lite dyrare rosor senare. Jag missade årets försäljning här för 39.90 men har övervintrat en tehybrid sedan förra året som återstår att se om den lever.

Dock är erfarenheten att det är bra att vara där dag 1 dels då växterna inte får vatten och att de rivs och slits med växterna i affärna.
susanneedgren
Kan bara hålla med om att växter/lökar från Lidl är bra. Köpte ett gäng med Amaryllis i höstas både från Odla och Lidl. Lidl vann överlägset gällande antal blommor/stänglar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon