Full version: Avokado
lindapinda
[attachment=80691:image.jpg]

Jag satte en avokadokärna för ca 1 år sedan som växt till sig riktigt bra!
Problemet är bara att bladen blir bruna.. Nu undrar jag varför? Vad ska jag göra för att skydda de friska bladen? Har en egen teori om att de kan ha blivit brända, men var ska jag i så fall ha växten stå? Den står nu i ett fönster med sol från morgon till ca 13 på eftermiddagen.

Tack på förhand!
Pauline/Sthlm
Stora blad tål att stå ngt längre in. Jag brukar ha i ickesöderfönster, eller om ute på sommaren, i halvskugga och halvlä för att inte just bränna. (Ljuset kanske de tål men de verkar ha legat an mot rutan?)
lindapinda
Tack för svaret.. Jag får helt enkelt flytta undan den, se om den mår bättre av att stå på köksbordet en bit från fönstren.. Vad gör jag med de bladen som är mest bruna, bäst att plocka bort dem eller låta de sitta ?
Pauline/Sthlm
Hehe, brukar lösa sig naturligt här...
Om bara brun kant strunt i det, den säger i från om den inte vill ha dem
Bassam
Hej

Det är bästa att ta bort mest bruna, bäst att plocka bort dem.

Obs
Blir kanten så på grund av mörk + torr och varm inomhus, det händer med Asiatiska växter under vinter o höst, det är bästa att ge dem extra ljus o duscha dem under den här tiden.

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon