Christa
Jag har en massa sparade kesoburkar och jag äter inte keso mer så det kommer inte in några nya. Jag har dock aldrig provat att använda dom som frysburkar så jag vet inte hur bra dom är till det.

Jag försöker slänga en del och kan inte bestämma mig.

Har någon av er provat att frysa in i kesoburkar och har någon åsikt om hur bra det är?
Eva i Skåne
Dom funkar säkert bra i frysen tror jag, även om jag inte har egen erfarenhet
*Stintan*
Tror också dom funkar bra i frysen.
caprifol
Fryser ofta in kryddörter och div små slattar i kesoburkar, och det funkar utmärkt. Rekommenderar dock ett varv frystape runt burken, eller en plastpåse, då locken har en benägenhet att lossna när man rotar runt i fryslådorna. Åtminstone i min ständigt stökiga frys.
Christa
CITAT (caprifol @ 05-04-2014, 15:57) *
Fryser ofta in kryddörter och div små slattar i kesoburkar, och det funkar utmärkt. Rekommenderar dock ett varv frystape runt burken, eller en plastpåse, då locken har en benägenhet att lossna när man rotar runt i fryslådorna. Åtminstone i min ständigt stökiga frys.

Det där om locken sitter bra var en sak som jag funderade på. Händer det ofta att dom lossnar? Fast du brukar ju ha tejp omkring förstås men innan du hade det, lossnade dom ofta då?
Eva-Helene
Jo locken har en tendens att lossna för mig också. När jag kommer ihåg, så tejpar jag...men guben min sätter på en gummisnodd (kring burken alltså rolleyes.gif )
hattstugan

De flesta burkar vi köper mat i är avsedda som engångsförpackning tyvärr!
Lämna dom till återvinning istället!
Det gäller även PET-flaskor och framför allt glassbyttorna!
omk
Jag brukar använda burken (fast bara de små) men inte locket (det lossnar bara). Kör med dubbel plastfolie och gummiband.
Använder bara en gång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon