Full version: Fröförsäljning
Pupuffan
Hej!

Som rubriken lyder så säljer jag iväg de fröer jag har kvar och ordnar nya fräscha till nästa säsong.

De jag nu säljer bort är fröer jag tagit från största finaste grönsaken från plantan. Jag har haft mellan 90-100% grobarhet på dem och det har blivit otroligt fina plantor. Jag sår i så/kaktusjord, ställer varmt och mörk och de har tittat fram allt ifrån ett par dagar till ett par veckor.
Jag odlar ekologiskt och förra årets plantor var jättefina, stora och gav otroligt bra med skörd.

Tomatfröerna har jag lagt på hushållspapper så det är lite papper kvar som man kan se på dem, men absolut inget som hindrar dem från att växa.

De jag har är;

Busktomat /tidig tomat (ger skörd hela sommaren)
Bifftomat. Blir jättestors fina tomater.
Gul körsbärstomat. Ger upp till 150 tomater/planta
"Svart" körsbärstomat.
Gul paprika
Röd paprika
Orange paprika
Pumpafrön, prydnadspumpa-liten modell av den stora orangea
Prydnadspumpa "päron" grön-randig liten.
Honungsmelon
Granatäpple

Pma mig vad du vill ha så kommer vi överens. Skriver naturligtvis också så/skötselråd om du (som jag) är nybörjare.

Med vänlig hälsning,/pupuffan
kerstin z5-6
Ser att jag inte längre hittar köp byt sälj på nya förstasidan-kan vara mitt misstag , men här byter folk oftast frö -säljer inte. Om nu den posten finns kvar på sidan-vore det ett bra ställe.
I grönsaksavdelningen/köksträdgårdsväxter kan du säkert få bra svar på detta.
Påtoppen
På Facebook finns grupper där man kan auktionera ut sina fröer/plantor. Det vore kanske något?
Pupuffan
CITAT (kerstin z5-6 @ 06-04-2014, 23:53) *
Ser att jag inte längre hittar köp byt sälj på nya förstasidan-kan vara mitt misstag , men här byter folk oftast frö -säljer inte. Om nu den posten finns kvar på sidan-vore det ett bra ställe.
I grönsaksavdelningen/köksträdgårdsväxter kan du säkert få bra svar på detta.

Tack för svar. Kollar där.
Pupuffan
CITAT (Påtoppen @ 07-04-2014, 09:24) *
På Facebook finns grupper där man kan auktionera ut sina fröer/plantor. Det vore kanske något?

Hej!

Det vore absolut nåt....om man hade haft Facebook :-)
Jag har ingen profil där och har inte tänkt skaffa det heller.

Med vänlig hälsning, pupuffan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon