Full version: Stopp i avloppet
malcolm
Jag har haft stopp i avloppet från diskbänken under ett par dager och det är jättejobbigt, har kollat i vattenlåset men det verkar inte var där problemet sitter. Detta har hänt förut och jag tror problemet sitter i att vissa delar av avloppsröret går vågrätt i trossbotten under köksgolvet, vansinnig konstruktion men så är det. Avloppet går ner genom golvet under diskbänken men sedan svänger det av en bit innan det ansluter till rör som fortsätter nedåt, har provat med propplösare och det har blivit bättre men inte helt bra. När det var som värst borrade jag hål i det vertikala röret för att få in en fjäder och det blir nog så jag får lösa detta denna gången också. Jobbigt är det i alla fall när man inte kan diska i köket.
kerstin z5-6
ja jobbigt- jag har dessutom egen gråvatten brunn -en bit ner från huset , marksnutten dit är vid ett djupt dike ,kantat av sälg ..som växer in i ledningen o proppar till.
Carl

Prova att häll kokande vatten med maskin diskmedel i! Sätt på fyra plattorna. Ta minst två tabletter per liter.
Häll i minst 10 liter kokande vatten. Sen full ös på varmvattenkranen i några minuter. Fungerar för mig!
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Carl @ 07-04-2014, 20:00) *
Prova att häll kokande vatten med maskin diskmedel i! Sätt på fyra plattorna. Ta minst två tabletter per liter.
Häll i minst 10 liter kokande vatten. Sen full ös på varmvattenkranen i några minuter. Fungerar för mig!

Bakpulver är också väldigt bra att hälla i
Gossen Ruda
Jag hade också samma problem i köket, diskbänken är flyttad nån gång så det fanns en vågrät bit på en halvmeter. Inget hjälpte så till slut rev jag ut alla rör med vattenlås mm och gjorde helt nytt. Gammalt gjutjärn. Det visade sig att i den vågräta delen fanns det bara kvar en vindlande gång av en blyertspennas diameter. Resten var stenhårda avlagringar. Jag försökte få fall på den vågräta delen så gott det gick.
fvd
Jag slet med samma problem i badrummet på min övervåning förra året. Jag körde trycktvätt "mr muscle" propplösare och hett vatten. Djävla skitjobb alltså lycka till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon