ogräset
Nu har mina krukor blivit färdiga som jag har gjutit i betong med hjälp av en handduk.
[attachment=80706:image.jpg]
Kul att prova på, man kan göra så mycket bara fantasin finns.
Ha en bra kväll!
Birgitta
jaj-51
Strålande gillar dom.
Berätta hur du gjort blir så nyfiken.
ogräset
Kul att du gillar krukorna, de är väldigt lätta att göra. Om du går in på min blogg och klickar på den markerade raden så kan du läsa hur jag gjort, lycka till.
Birgitta :-)
addo
Sällan jag blir imponerad av gjutna prydnadsföremål, men det där var genialt i all sin enkelhet! smile.gif Nu måste jag bara gjuta en egen till mitt paradisträd.
Whiskuchi
Det finns ofta spetsdukar på loppis, det blir också jättefint!
Anna-Karin Lundberg
Fint!
Nån som kan bidra med fler bilder på liknande "krukor"?
Hur ser det ut med spetsduk? Om man använder en större form så blir det ju krukor med större botten och mindre kanter, det tilltalar mig, men hur får man betongen att följa med på handduken? Är det frotté som är bäst för att suga upp tillräckligt med betong? Jag tänker att en spetsduk i tunnare tyg inte "får med sig" lika mycket betong efter doppning?

Roligt tråd, vore spännande att se fler olika krukor gjorda med samma teknik.
ogräset
Jag såg en bild på en kruka som var gjord av en duk med fransar, det blev jättesnyggt. Min son gjorde en kruka med en stor hink inuti, perfekt för en plantering med många blommor.
Birgitta tummenupp.gif
Klint
Vet att Karin i Skara har sådana krukor men kommer inte ihåg om jag såg dem här eller på fb.
ogräset
Idag blev det några krukor till och skålar av virkade Bohusrutan... får se i morgon hur de blev??
Birgitta
[attachment=80873:image.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon