AromaJohanna
Jag undrar hur länge ohyra som bladlöss, spinn och vita flygare och dylikt överlever när de inte sitter på en växt? Mina chiliplantor är rejält angripna men behandlade och jag har en hel del sådder på G, både frön som nyligen har grott och som håller på att gro och som kommer att gro den närmaste tiden... :-/
Nu vill jag flytta ner sådderna i ett stort tomt akvarium där jag hade angripna plantor. Det har stått tomt sen igår. Vill helst inte spreja ner akvariet pga beläggningarna som bildas, silikonfogarna klarar inte skrubbande...
Bassam
Hej

Jag tycker att ett år räcker för att de förvinner, på grund att nya generation kommer när miljö passar bra ofta på våren eller sommar om de hittar inte mat, de ska dö före att ger ägg eller annat ska övervintra med dem. så säger vi alltid om man planterade tomat nu ska man plantera morötter nästa för att när kommer ungarna ska inte hitta deras växt mat som de tycker om så de dog.

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon