kerstin z5-6
Jag som nästan inte brukar göra det alls, fick i natt med hemvändande son, 3 rotbitar och 20 påsar med Anueller? och krukväxter(rotbitarna) alla med text på påsen på japanska smile.gif LOL
Tur man känner igen en del bilder , som ipomoea, fast dessa var vita med polkagrisränder i flera färger mm kuligt smile.gif
Kanske passar bra som start då armarna sen i fjol ännu inte räcker till för mer tungjobbat trädgårderande.
Klint
Va kul kerstin! Nu kanske du blir fast!
kerstin z5-6
Tveksamt smile.gif men man vet aldrig smile.gif
Klint
Jomen tänk du sår varje år, och alla blommar samma år, slut på år och åter år av väntan flirting.gif
kerstin z5-6
mja .. crazy.gif joo det är ju kul förstås:)
Helen i Piteå Zon 5
Jag kan faktiskt inte tänka mig en sommar utan annueller. Massor av krukor fyllda med sommarens härliga 1-åriga växter är ju sååå kul att ha.
[attachment=80743:Solenost...ides__3_.jpg]
[attachment=80744:Solenost...ides__5_.jpg]
kerstin z5-6
Oh vad fint du har/hade det Helen smile.gif

Hoppas på nåt sånt sen jag med:)
kerstin z5-6
Nu har jag hittat hemsida till en del fröpåsar , med översättning till svenska verkar jag ska kunna odla bla:

Streptomycin chiffong" ,Amerika hjärntvätt, "guldfisk sannolikt, (en sorts kål benämnd) -Denna navelsträng , smaken beskrivs som :Det finns en liten slem, finns det en unik smak liknar sparris" ..Intressant..

Vidare "Stratum till dag", så kan inte vintern över på mindre än 13 ℃, i Japan, och det behandlas som en ettårig växt av vårrulle. whistling.gif Avslutningsvis även, safflor gräs naglar.

Klok blev jag inte men roligt var det:)

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon