Ingela.N.
Som sagt, som rubriken lyder..

Jag har försökt hitta denna sort buske i handeln.. Men inte lyckats än.. sad.gif Idag hade ju dock Lidl prydnadsbuskar till försäljning.. Men jag kunde inte hitta den där heller.. Dock "klippte" jag och mannen med oss några andra hem.. biggrin.gif yahoo.gif
Men ush vad personalen är dåliga på och hantera växter.. angry.gif Många var så drypande våta i jorden att dom började bli dåliga..

Men iaf.. Åter till vad jag vill ha reda på.. Som sagt, vad heter denna buske?? Kolla bilden.. Den är väl ca 150 cm hög skulle jag tro..

[attachment=80749:Foto1220.jpg]
h.norrstrom
Gissningsvis Rosenrips.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rosenrips

Det är väll inte direkt så personalen är utbildad på att ta hand om växter där.
Förra eller förrförra veckan hade dock Lidl bla. Rosenrips, ganska skabbiga plantor men till bra pris 20kr för det kan man ju inte begära mycket faktiskt. Japp jag köpte på mig en.
Ingela.N.
CITAT (h.norrstrom @ 10-04-2014, 21:26) *
Gissningsvis Rosenrips.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rosenrips

Det är väll inte direkt så personalen är utbildad på att ta hand om växter där.
Förra eller förrförra veckan hade dock Lidl bla. Rosenrips, ganska skabbiga plantor men till bra pris 20kr för det kan man ju inte begära mycket faktiskt. Japp jag köpte på mig en.

Aha.. Jag kollar in länken..

Nä verkligen inte.. Vissa började rent av mögla i stort sett.. Ush.. sad.gif Och flera av dessa stora papplådor dom stod i hade dom inte ens öppnat upp.. Genomblöta små buskar i stängda lådor.. Hmm.....

Vet du var man kan få tag på såna här buskar??
h.norrstrom
På den lokala affären är det motsatsen dom har inte hittat vattenkannan... ;-)

Det är antagligen lätt att föröka den med sticklingar eller avläggare den är ju nära släkt med vinbärsbuskar tex. Har du vägarna förbi Uppsala trakten kan du få ett par sticklingar i sommar. Annars går den att hitta på blomsterlandet och zetas i stockholm tex.

Vacker buske.
Ingela.N.
Ajaj ush då.. sad.gif

Ok kan man? Där ser man..
Nu bor jag nere i Skåne.. Så det är en bra bit, haha.. Men måste kolla upp Blomsterlandet, var det kan finnas nere i Skåne.. Nära mig då, haha..
Huggorm
De flesta plantskolor kan nog ta hem ifall man frågar
Alexander-VG-zon3
Det är en jättevanlig växt och finns oftast till salu just nu på våren när den blommar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon