Yeltzin
12-04-2014, 09:13
Hej.. nu när allt har börjat växa i rabatten på det nya huset undrar man ju vad mycket är, och det mesta har jag listat ut, men inte denna här växten...
[attachment=80762:vad.jpg]
Vad kan det vara?? Ogräs eller planterat?
Äntligen något jag kan svara på

, lungört!
kerstin z5-6
12-04-2014, 13:06
Ja och säkert planterat för att matcha vårlökarna
Yeltzin
12-04-2014, 13:30
Tack så hemskt mycket!!
Tycker de är så fula bara.. kanske för att de finns överallt..
kerstin z5-6
12-04-2014, 13:40
Ett tips när man inte sett husets alla växter under en hel säsong, vår sommar höst
-är gör inga större ingrepp alls.
Anteckna , fixa sittplatser mm men låt växterna vara tills du vet vad du har, vad som kommer upp sedan osv.
Det kan mycket väl vara så att detta är en pionrabatt tex, då är lungört ett bra ogräsdämpande medium eftersom de har lagom höjd, behåller sina prickiga blad hela säsongen och bilder en fin undervegetation till högra perenner.
Yeltzin
12-04-2014, 14:50
Nej, där ska det inte finnas pioner... Men det ska det tydligen finnas vid staketet mot vägen, och vad som är pioner där vet jag inte ännu.. men det kanske du kan hjälpa mig med..

Gissar nämligen på att det är det som pilen pekar på här som kommer upp... kan det stämma?
[attachment=80765:2.jpg]
Nenna på Aspö
12-04-2014, 20:13
Japp det ser väldigt mycket ut som pioner :-) Det bredvid ser dessvärre väldigt mycket ut som kirskål, den får du äta upp illa kvickt!
Du har förresten mina överväldigande sympatier när du säger att du inte gillar lungört, jag har heller aldrig gillat dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.