Full version: Okänd växt
SolveigGavik
Kan någon hjälpa mig analysera en växt. Se bifogad bild.

Vi har övertagit en trädgård med mycket okänt i. Just nu kommer det upp en växt på flera ställen i ett perennland som växer "kuddliknande" och i runda stånd. När man gräver upp plantor är de lätta att dela på och rötterna liknar maskrosrötter trots att jag med säkerhet kan säga att maskros är det inte. Bladen är ludna ganska rakt uppåtväxande och lite håriga/sträva. Jag försöker lägga in en bild här och hoppas någon kan säga vad det är. Vid flyttning håller de sig lika fina och vissnar inte som så många andra plantor som brukar bli ledsna en stund vid omflyttning.

Lyckas inte lägga in bilden. Om någon skickar e-post till mig kan jag sända bilden till den som vill försöka analysera. e-post: solveiggavik@hotmail.com
kerstin z5-6
För att lägga in en bild måste den finnas på nätet , antigen här i ditt album -enklast , eller någon annan stans
SolveigGavik
Här kommer svar till mig själv på frågan. Vi har nu fått växten analyserad som en jättevallmo. Enligt grannar lär den vara ljust rosa.

Solveig Gavik
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon