Full version: Någonting är fel
mamamaggan
Blir något fel när jag försöker gå in via Internet Explorer. Sidan kopplas ner och så försöker den att starta om men misslyckas.

Har kommit in vid något av försöken men då låser sig sidan och jag kan t ex inte klicka ner annonsen som täcker halva sidan. Grafiken går nut's och det dyker upp t ex de stora runda röda " prislapparna " lite vartans på sidan.

Nu är jag inne via Google Chrome och då funkar det sådär. Väldigt trögt t ex att scrolla .

Fel hos er eller hos mig ? Har inte de här problemen med Explorer på någon annan sida utan bara med Odla.nu.

Gör ett tillägg eftersom det blev mera fel. Var inne och läste i en tråd och när jag scrollade för att komma neråt ( går väldigt trögt ) så hamnade jag helt plötsligt på en annan sida , en sida med något spel , hos någon helt annan " aktör " på nätet.

Vad är det som händer här ?
Piccante
Funkar fint med chrome nu.
Huggorm
Låter som om du har fått nått skit i datorn. Kapad av den där spelsidan som nästan är lika illa som ett virus
jaj-51
Ja den där spelsidan har jag råkat ut för några gånger.
Det har bara hänt när jag är på ODLA.NU.
Virusprogrammet (spionprogrammen) varnar inte och hittar inget.

Jag tror det är något här på odla.nu som spökar igen.
mamamaggan
Datorn är genomgången av min son , utbildad datatekniker , och där finns inget som inte ska vara där. Min dator är alltså inte kapad.

Ändå så kan jag inte komma in på Odla med Explorer och nu när jag är inne med Chrome så går det sådär .

När jag scrollar så liksom hoppar och skuttar det . Har inte kommit till spelsidan igen , nu är den borta.
Huggorm
Att det hoppar och skuttar beror vanligtvis på att det ligger något annat i bakgrunden och tynger ner. Märks tydligt på aftonbladet till exempel, där de har mängder med rörlig reklam som står och blinkar. Men jag har aldrig märkt det på odla.
kerstin z5-6
CITAT (mamamaggan @ 20-04-2014, 15:36) *
Datorn är genomgången av min son , utbildad datatekniker , och där finns inget som inte ska vara där. Min dator är alltså inte kapad.

Ändå så kan jag inte komma in på Odla med Explorer och nu när jag är inne med Chrome så går det sådär .

När jag scrollar så liksom hoppar och skuttar det . Har inte kommit till spelsidan igen , nu är den borta.

Fast nu finns ju inte den där knäppa saken i din dator direkt utan är kopplad till IE. Ett malwere som inte direkt är ett virus.Finns flera igång nu som gör precis det du beskriver.Röda eller gröna pluppar, annonser och understruken text.
Flera damer" som enbart tittar på trädgårds sidor och annat normalt har fått samma skit.

SE här för ev hjälp
Nenna på Aspö
På jobbet har vi en urgammal version av explorer som bara ger upp varenda gång jag försöker ladda nya Odla. Urtrist när man sitter och försöker få natten att gå!
Ålgryte
CITAT (jaj-51 @ 20-04-2014, 07:34) *
Ja den där spelsidan har jag råkat ut för några gånger.
Det har bara hänt när jag är på ODLA.NU.
Virusprogrammet (spionprogrammen) varnar inte och hittar inget.

Jag tror det är något här på odla.nu som spökar igen.

Jag har precis fått upp den 2 gånger nu när jag läst 2 olika inlägg i forumet thumbdown.gif

Är den kopplad till vissa inlägg el trådar ? g.gif

När dyker den upp hos dig?
Jag fick upp den i Balkong, terrass och uterum samt Träd, buskar och häckar.

ranting.gif Nu kom den upp igen när jag uppdaterade Trädgårdsforum! Denna gång heter den http://www.kongregate.com/g/game-of-thrones-ascent De tidigare sidorna tror jag har varit ett annat spel...

ranting.gif ranting.gif När jag skickade mitt redigerade inlägg kom en ny sida upp!! Den heter ser inte likadan ut som den förra och finns på http://signup.lotro.com/lotro.php?ftui=LOT...m_subid=1248318
kerstin z5-6
Som sagt tror inte detta har ett dugg med Odla sidan att göra. Se föregående inlägg.
Just att du har olika inte virus men väl malwere visar på det.
Ålgryte
CITAT (kerstin z5-6 @ 25-04-2014, 20:55) *
Just att du har olika inte virus men väl malwere visar på det.
Konstigt att detta inte händer mig på andra siter än forum.odla.nu... och inte kontinuerligt...

Vare sig F-secure eller spybot hittar något malwere eller virus heller no.gif
kerstin z5-6
CITAT (Ålgryte @ 25-04-2014, 23:18) *
Konstigt att detta inte händer mig på andra siter än forum.odla.nu... och inte kontinuerligt...

Vare sig F-secure eller spybot hittar något malwere eller virus heller no.gif

Nej det gör de inte heller, de hittar inte nyaste malwere , inte heller mitt Norton
superantisyware är gratis, testa o kör det.. visar det inget är det ju bara att avinstallera. Har man värre sorter behövs kanske annat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon