Det är så att jag har ett träd i en kruka som jag haft sen jag var liten. Den bör vara ungefär 35 år gammal. Under större delen av sitt liv stod den i en rätt liten kruka, men jag tyckte det var lite taskigt. Det var typ bara en stor klump med rötter och lite jord. Sen fick han en större kruka för nått år sen på 60-70 liter eller nått och då har den växt till sej till dubbla storleken eller mer!
Men jag vet inte vad det är för nått. Min käre mor sa att hon trodde det var nått paraplyträd, men jag kan inte riktigt bekräfta att det är det. Paraplyträd ska vad jag vet bära blommor ibland, och det har denna aldrig gjort. Jag brukar ställa ut den på sommaren på min balkong, och då växer den till sej och slänger fram nya grenar med blad, och när den står inne så släpper den blad rätt bra. Men jag vet inte vad den klarar av i temperatur och så. Kunde den vara ute väldigt tidigt till väldigt sent hade ju vart bra att veta.
Den har också en tendens att svänga iväg med grenar åt alla håll så jag har snörat ihop den.
Nåväl. All info jag kan få är uppskattat =)
Med vänlig hälsning Jimmie

image222.jpg