Full version: Sommarblommor
Gröna mormor
Eftersom våren är så tidig, i alla fall här i Skåne, funderar jag på om man kan börja köpa sommarblommor och även att sätta ut övervintrade pelargoner. Är det någon som gjort det än?
ingmet
Har i majoritet bara lökväxter ute dygnet runt..men det har jag haft över en månad. Ställde ut en övervintrad kruka med Stjärnöga för en vecka sedan.. Den har fått ta sista nätterna med frost..ser lite röd ut i bladkanterna men verkar härda ut..
kerstin z5-6
Det beror ju på när du räknar med sista frost där du bor , här är det runt 6 juni.
fvd
Jag har haft pelargonier, änglatrumpeter, fuchsior och potatisblommorna ute i en månad nu. Har haft koll på om det skulle bli frost (vilket det inte blivit) och täckt över dem i början om det varit lite för kyligt. Jag bor i centrala Halmstsd. Jag sådde mina blomfröer, balkonglådor och urnor för en månad sedan också så de börjar komma upp nu.
Alexander-VG-zon3
Södra VG zon 3-4 har haft krukväxter, övervintrare, frösådda sommarblomma ute 2veckor nu. Andra lite tidigare än så. I skåne zon 1-2 är dte nog ingen fara. Hos mig är sista vår frost den 5-10maj ungefär.
Eva i Skåne
Mina övervintrade pelargoner har stått ute (under terrasstak) några veckor.
Skulle det bli frostvarning får du väl vara beredd att täcka med fiberduk nån natt.

Sommarblommor är jag lite tveksam till ännu, men det beror väl lite på sorterna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon