Full version: Planteringsbord
Grindstugan
Har blivit med växthus och det känns jättespännande. Beställde ett litet Popular på 5 kvm från Willab Garden och det är nu på plats. Det känns stabilt och bra. Är jättenöjd.
Till det beställde jag ett planteringsbord "Linnéa" -
"Stabilt och smidigt planteringsbord med bordsskiva i zink och praktisk hylla idealisk för förvaring av jordsäckar m.m. Bordet är i FSC-märkt obehandlad furu. Längd 78, djup 59, höjd 90 cm."
Så står det i annonsen på deras hemsida.

Döm om min förvåning när planteringsbordet monterats ihop...
då visar det sig att höjden på mitt bord är 76 cm i arbetshöjd och 83 cm är högsta punkten på bordets långsidas krönta kant...

Naturligtvis skrev jag till Willab Garden, om min besvikelse och informerade om måtten som inte stämde.

Svaret jag fick blev citat;
"Tråkigt att du är besviken.
Om du läser i katalogen står det höjd 90, inte arbetshöjd."

Min undran blir då...Varför i hela friden tillverkar man ett planteringsbord, arbetsbord, i FSC furu- miljöanpassat trä men inte tänker på arbetsmiljön, en ergonomisk riktig arbetshöjd. Det är väl ändå att gå halva vägen i sitt miljötänk.

Willab Garden - tänk om tänk rätt!

Mitt råd till andra som funderar på Willab Gardens planteringsbord, tänk dig för...det finns andra, och betydligt billigare planteringsbord i handeln. Med rätt arbetshöjd.

Hasse_h
Tack för tipset, bra att veta då jag också går o funderar på växthus...
jaj-51
CITAT (Grindstugan @ 23-04-2014, 15:26) *
beställde jag ett planteringsbord "Linnéa" -
"Stabilt och smidigt planteringsbord med bordsskiva i zink och praktisk hylla idealisk för förvaring av jordsäckar m.m. Bordet är i FSC-märkt obehandlad furu. Längd 78, djup 59, höjd 90 cm."
Så står det i annonsen på deras hemsida.

Döm om min förvåning när planteringsbordet monterats ihop...
då visar det sig att höjden på mitt bord är 76 cm i arbetshöjd och 83 cm är högsta punkten på bordets långsidas krönta kant...

Naturligtvis skrev jag till Willab Garden, om min besvikelse och informerade om måtten som inte stämde.

Svaret jag fick blev citat;
"Tråkigt att du är besviken.
Om du läser i katalogen står det höjd 90, inte arbetshöjd."

Mitt råd till andra som funderar på Willab Gardens planteringsbord, tänk dig för...det finns andra, och betydligt billigare planteringsbord i handeln. Med rätt arbetshöjd.

Återstår för willab att lösa/förklara problemet med höjden bara är 83 cm och inte den utlovade 90 cm.
Skriv igen och reklamera klart du skall ha ett bord som stämmer överens med annonsen!

Grindstugan
CITAT (jaj-51 @ 23-04-2014, 16:52) *
Återstår för willab att lösa/förklara problemet med höjden bara är 83 cm och inte den utlovade 90 cm.
Skriv igen och reklamera klart du skall ha ett bord som stämmer överens med annonsen!

...ja, eller hur! Det var det jag trodde jag gjorde...Men efter det svaret jag fick, av Willab Garden, gav jag upp, vill inte ha med dom att göra.
Nu ska jag bara njuta av mitt växthus och lägga tegelstenar under planteringsbordet:)
jaj-51
CITAT (Grindstugan @ 23-04-2014, 17:49) *
...ja, eller hur! Det var det jag trodde jag gjorde...Men efter det svaret jag fick, av Willab Garden, gav jag upp, vill inte ha med dom att göra.
Nu ska jag bara njuta av mitt växthus och lägga tegelstenar under planteringsbordet:)

Skriv igen och reklamer produkten, "höjden stämmer, har fått ett bord som inte överensstämmer med reklamen"

Kräv att Willab ger dig det bord som du betalt för!

Brukar bli fart på "gubbarna" när de förstår att kunden reklamerar varan.

Nästa steg är att hota med anmälan till konsumentverket, en anmälan kan enkelt göras på nätet.
Grindstugan
CITAT (jaj-51 @ 23-04-2014, 22:14) *
Skriv igen och reklamer produkten, "höjden stämmer, har fått ett bord som inte överensstämmer med reklamen"

Kräv att Willab ger dig det bord som du betalt för!

Brukar bli fart på "gubbarna" när de förstår att kunden reklamerar varan.

Nästa steg är att hota med anmälan till konsumentverket, en anmälan kan enkelt göras på nätet.

Tack för ditt tips smile.gif Nu har jag gjort en anmälan på Konsumentverket.

Och idag den 7 maj fick jag ett trevligt brev från Willab Garden med en ursäkt och förklaring:

"Vi har upptäckt att vår leverantör har skickat med för korta ben till vårt planteringsbord Linnéa (artikelnummer 4195).
Arbetshöjden på bordet med de medskickade benen är inte 90 centimeter som det ska vara, utan lägre.

Vi har beställt hem nya ben för att bordet ska få en arbetshöjd på 90 cm. och vill nu skicka ett sådant par till de kunder som har fått levererat detta bord.

Vi ber innerligt om ursäkt för detta!"

Slutet gott allting gott smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon