Har blivit med växthus och det känns jättespännande. Beställde ett litet Popular på 5 kvm från Willab Garden och det är nu på plats. Det känns stabilt och bra. Är jättenöjd.
Till det beställde jag ett planteringsbord "Linnéa" -
"Stabilt och smidigt planteringsbord med bordsskiva i zink och praktisk hylla idealisk för förvaring av jordsäckar m.m. Bordet är i FSC-märkt obehandlad furu. Längd 78, djup 59, höjd 90 cm."
Så står det i annonsen på deras hemsida.
Döm om min förvåning när planteringsbordet monterats ihop...
då visar det sig att höjden på mitt bord är 76 cm i arbetshöjd och 83 cm är högsta punkten på bordets långsidas krönta kant...
Naturligtvis skrev jag till Willab Garden, om min besvikelse och informerade om måtten som inte stämde.
Svaret jag fick blev citat;
"Tråkigt att du är besviken.
Om du läser i katalogen står det höjd 90, inte arbetshöjd."
Min undran blir då...Varför i hela friden tillverkar man ett planteringsbord, arbetsbord, i FSC furu- miljöanpassat trä men inte tänker på arbetsmiljön, en ergonomisk riktig arbetshöjd. Det är väl ändå att gå halva vägen i sitt miljötänk.
Willab Garden - tänk om tänk rätt!
Mitt råd till andra som funderar på Willab Gardens planteringsbord, tänk dig för...det finns andra, och betydligt billigare planteringsbord i handeln. Med rätt arbetshöjd.