monedula
Till vårt radhus hör en odlingslott. Den är inte brukad på många år och har varit helt täckt av nässlor och lupiner. Jag har tänkt täcka lotten och odla i pallkragar de närmsta åren för att förhoppningsvis kväva den nuvarande växtligheten.
Jag har fått tips på att man kan använda kartong för att täcka. Kommer det funka tror ni eller måste jag köpa sån där svart ogräsduk?
Tanken är att täcka ytan helt med kartong/duk, så ha pallkragarna på och plattor runt/mellan kragarna.
addo
Kartong har jag inte hört men det fungerar säkert, använd flera lager bara. Gamla dagstidningar är vad man brukar använda.

Lupinerna kan ha frön i marken så håll koll och ta bort ev fröplantor när tidningarna ruttnat bort om ett par år.
Bassam
Hej
Man ska köpa kartonger, det är dyrt, men i Sverige kommer mycket tidningar, man kan lägga dem på marken och över svart soppåsar. sen kan man lägga pallkragar , jag säker efter några år ska ogräs dor men du vinner din växter på samma tid lycka till.
H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon