jax_74
Jag har köpt ett persikoträd som jag vill ha i kruka. Jag tycker vanlig planteringsjord brukar bli så torr och hård, och tanken är väl inte att det ska behöva planteras om i krukan varje år. Vad ska jag använda för jord? Blanda ut den med något annat? Jag har tyvärr inte tillgång till kompost, utan endast sånt man kan köpa i påse. Det är ganska lågt, runt 1,5 m, men det kanske ska klippas också?
Bassam
Hej

Du kan använda plantering jord som blandad med sand, man behöver inte klippa träd efter plantering, man kan göra detta efer ett år från plantering för att de behöver etablera sig först.
H.Bassam
Eva i Västerås
En del fabrikat har urnjord/balkonglådejord eller något liknande namn. Sån jord är blandad med leca, och håller "formen" bättre utan att bli hård. Så kan man täcka med lite gräs eller sånt så håller det fukten bättre.
Alexander-VG-zon3
Blanda i lite kalk eller algomin i också i jorden så blir persikan glad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon