Hej vänner med gröna fingrar! Har en chilifrukts planta som jag är rädd om då själva fröna är väldigt ovanliga (och kommer från en resa). Denna är på bilden nedan och är ca 2 år. Men det blir ju aldrig några frukter på den..Måste den pollineras eller vad gör jag för fel? Vet att den borde planteras om i större kruka med vad mer?

Nästa fråga gäller vårt hemska plommonträd (ca 40 år gammalt). Det ger mängder av frukt (så mycket att flera grenar gått av) och är som ni ser misskött av oss då jag tänkt ta bort det och plantera nytt. Nu säger mannen att han vill ha det kvar då det skyddar delvis mot insyn. Vad tror ni..finns det hopp om att få det snyggt igen trots den minst sagt radikala beskärningen biggrin.gif biggrin.gif När grenarna bröts så sågade jag helt enkelt av dom rejält..är ju också mängder med vattenskott (?). bara att kapa till hösten eller?

Ha överseende med mig då jag försöker lista ut hur forumen fungerar smile.gif Lyckas inte lägga in någon bild så jag länkar till styleroom :-) http://www.styleroom.se/album/46182

Hoppas ni har en riktigt fin valborg!