CITAT
Vad är det som säger att dom två signaturerna inte är ursprungliga användarnamnen? 

Berith frågade mig i en tråd som ursprungligen handlade om vetegräs om hur jag kunde veta att användarnamnen "undrar" och "Gröna tanten" är bogeys, bråkmakare.
De är tydliga och inte särskilt väl maskerade "bogeys". Dubbelanvändare med syfte att bråka och kritisera i ett namn, och agera annorlunda eller haka på tjafset från ett annat. Sådana brukar gilla att diskussioner börjar som sakfrågor (vetegräs t ex) och sedan kommer att handla om dem eller deras tjafs. Därför är det bättre att diskutera vad vi kan göra åt saken här, i en tråd som från början handlar om det.
Inte för att dubbelanvändare alltid behöver vara förkastliga för diskussionen och utbytet på forumet, men inäggen som signaturerna "undrar" och "Gröna tanten" bidragit med är lite svåra att försvara som inlägg med trädgård i fokus eller som dubbelgångare som försöker åtadkomma något konstruktivt för trädgårdsdiskussionerna. Som Ingrid listade "Gröna tantens" inlägg kan man också lista "undrars".
Tyvärr brukar en bogey inspirera fler att skapa sig ett extra användarnamn för att leka "Mr Hyde" och starta tjafsdiskussioner riktade mot andra utan att behöva stå för dem. Forum som detta kan urarta om det sker.
Dels leder det många att ta reda på vilka de är, och när det sprids vem som står bakom bogeyn skapar det en massa obehag och att personer som också har en god och intressant "Mr eller Mrs Jekyll"-sida försvinner.
Så skedde t ex med "CH" som hade en lång period med värdefulla bidrag, men som lät sin Mr Hyde-sida blomma ut i en annan signatur. Då var det han själv som avslöjade sig. Idag har långt fler möjlighet att avslöja bogeys.
Dels tappar en hel del sugen bara av att en bogey finns och inspirerar tjafsig personkritik i inlägg om trädgårdsfrågor. Några kan till och med bli rädda att det blir deras tur att tjafskritiseras nästa gång.
Men det finns ingen anledning att sura för detta, vi kan agera så att Mr Hyde-tendenser som de flesta av oss har får sitt utlopp någon annan stans och inte i ett trevligt trädgårdsforum!
Så här tänker jag:
De som inte ser att personkritiken eller allmäntjafset kommer från en bogey har nytta av att få veta att de som varit på forumet länge ser det.
De som vet vem dubbelgångaren är bör ge den chans att upphöra. Och från webmastrarnas sida skulle man kunna skicka ett mail och be personen framföra sina åsikter under sitt första användarnamn.
Ofta räcker detta, är min erfarenhet. Räcker det inte får vi hitta på något annat.
Vad tycker ni andra och hur tänker webmastrarna Ingemar och Göran om bogeys?