Eva i Västerås
Krukorna räcker inte för mina tomater, chili och gyllenbär.
Men mjölkkartonger är ju bra alternativ. Fast vi har nyligen tömt kartonginsamlingen, en kartong gick till en trasig kaffekopp (jag) och vi har bara en tonåring hemma.
Kaffeförpackning, körsbärstomatlåda...

Och fönstren börjar också ta slut. Där ska också rymmas nyådda basilika, vintersquash och pumpa.
Syster och kusin får komma och hämta sina plantor nu!
Mn det är kul problem!
duo2010
Hej Eva
ja det känner jag igen! Som tur är har jag tre barnbarnskillar som dricker mjölk i stora kartonger så där kan jag vittja flera i veckan och har lagt upp ett lager. Det är ju ett utmärkt miljövänligt sätt att återanvända och spara miljön. Hoppas fler börjar inse det!
hälsningar
gunilla
Nepenthexx
Samma problem här också, utrymmesbrist! Samma problem varje år wink.gif Hittar alla möjliga sorter att pröva på.. några gamla, många nya och alltid flera extra som sedan går till släkt och vänner. Knepigt men instämmer med att det är ett roligt problem ändå! Jag har också sorter som jag ännu skulle vilja så, bland annat squash. Katten ska ju ha en liten plats i fönstret också rolleyes.gif får alltid försöka hålla en liten plats öppen så den får sitta och titta ut genom fönstret (= ännu mindre plats för plantorna wink.gif )

P.S. Och här är vi urdåliga på att dricka mjölk.. får hitta andra burkar att plantera i.
kerstin z5-6
CITAT (Nepenthexx @ 10-05-2014, 20:01) *
Samma problem här också, utrymmesbrist! Samma problem varje år wink.gif Hittar alla möjliga sorter att pröva på.. några gamla, många nya och alltid flera extra som sedan går till släkt och vänner. Knepigt men instämmer med att det är ett roligt problem ändå! Jag har också sorter som jag ännu skulle vilja så, bland annat squash. Katten ska ju ha en liten plats i fönstret också rolleyes.gif får alltid försöka hålla en liten plats öppen så den får sitta och titta ut genom fönstret (= ännu mindre plats för plantorna wink.gif )

P.S. Och här är vi urdåliga på att dricka mjölk.. får hitta andra burkar att plantera i.

karamell lådor i plast? brukar vara gratis.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon