Alexandra
Jag undrar när det är dags att beskära mina doftpelagoner? De är jättehöga och rangliga. Jag undrar också när man skall ta fram övervintrade pelagoner i zon 3.
unsure.gif
MVH/
Alexandra
jenalsam
Hejsan!

Klipp dem när ljuset kommer! Det behöver ljus för att få energi till att sätta många skott, och det vill vi ju ha! Jag brukar passa på att plantera om dem ett par veckor innan, så de har mycket näring att mumsa av direkt.

Mvh
Jenny
Kajsa
Pelargoner!
I Christa Holms bok Pelargoner står att man planterar om dom i mars, äldre grenar skärs ner till 1/3 av sin längd. Först när dom börjat växa kan man ge gödning.Hon skriver vidare att alla pelargoner omplanteras varje år, med undantag för suckulenta och långsamväxande vildarter.
Själv har jag nog planterat redan i februari, beror väl på hur dom ser ut.
Kajsa
wub.gif
Alexandra
Jag tänkte närmast på när man ska ta fram pelargonerna ur förrådet. Mina står kvar i sommarens lådor och det syns inte mycket av de just nu. Skall jag ta fram de nu och ställa de på tillväxt i köksfönstret utan att plantera om de förrän i mars?
MVH/
Alexandra
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon