Har en trekantig rabatt med kryddväxter. Skulle vilja ha lite förslag på växter att i kanten till terassen.
Så här ser rabatten ut från terrassen.
http://www2.sjosward.com/~sjosward1/familj...mg_0150_jpg.jpgGärna något som blir lite högre och ger lite vind/insynsskydd när man sitter ned...stora krav

!
Jag skulle ha planterat läkemalva..(rekommenderar jag alltid....)den blir minst 2 m hög i goda lägen och är jättefin..tycker jag...
Rosor är givet säger jag, rosor som blommar från juni och hela hösten.
Dessa är 2 m och alla blommar lika länge.
Blanc Double de Coubert, vit zon 7
Martin Frobischer, rosa zon 5
Therese Bugnet, rosa zon 6
Louis Bugnet, vit ( rosa knoppar) zon 6
De två sista rosorna läste jag att Sylvia skrivit här på Odla.nu att dom kommer att säljas av Växtmästaren och Trädgårdsringen i vår. Kanonrosor!
Hoppas många ska upptäcka dom.
Pröva isop. Blommar med blå blommor, påminner om lavendel. Älskas av humlor. Finns även vit isop.
/sollan
Isop finns med rosa blom också, fast jag tycker att den blåa verkar sprida sig mer och vara starkare än de andra. (Jag har haft isopdille för några år sedan och satt dem på alla möjliga ställen.)
Är det hela den trekantiga gräsytan mot vägen som ska fyllas så tror jag på rosor också - några sorter ger både skydd för insyn och vind. Själv gillar jag pimpinellrosor, pimpinellifolior. De är mycket härdiga och friska stora rosbuskar, blir 2-3 meter breda och nästan lika höga och översållas med blom. är täta och flera får härliga höstfärger på bladen. Ingen skötsel behövs när de väl etablerat sig. Kajsas rosråd ska jag absolut spana in i vår också!
Lägre men också tåliga är rosa rugosorna, men om de finns i varenda park där man bor känns de inte så roliga kanske.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.