Whiskuchi
Jag har två ställen i min trädgård där det växer pioner. På ena stället trivs de och blommar, på andra stället kommer de visserligen upp men blommar inte.

De står lika djupt, i samma sorts jord och i samma väderstreck, ungefär fem meter ifrån varandra. Enda skillnaden är att de som trivs skuggas lite mer av garaget, i övrigt är förhållandena nästan identiska. Hur kan det skilja så? Det är lite blandade sorter men Karl Lagerfeld står på båda ställena.
Allekulla
Om det är en gammal trädgård, så kolla upp att de inte står på en sten. Förra året flyttade jag en ros som inte ville sig, ca 40 cm. Under var en sten, vilken tillväxt den fick.
Bassam
Hej

Det finns också orsak med jord, jord måste ha benmjöl för att den innehåller Kalium o fosfor med ska blanda lita kalk, plus ska bli väldränerad, annars ska bli mera grönskar än blommor.

Obs

Jag läste att första 2-3 ögon ska bli 5-10 cm under jord när man planterar dem, för att de ska blomma bra.

H.Bassam
Whiskuchi
CITAT (Allekulla @ 09-05-2014, 20:59) *
Om det är en gammal trädgård, så kolla upp att de inte står på en sten. Förra året flyttade jag en ros som inte ville sig, ca 40 cm. Under var en sten, vilken tillväxt den fick.

Det är en gammal trädgård, jag får kolla upp det där!

CITAT (Bassam @ 10-05-2014, 03:14) *
Hej
Det finns också orsak med jord, jord måste ha benmjöl för att den innehåller Kalium o fosfor med ska blanda lita kalk, plus ska bli väldränerad, annars ska bli mera grönskar än blommor.

Obs

Jag läste att första 2-3 ögon ska bli 5-10 cm under jord när man planterar dem, för att de ska blomma bra.
H.Bassam

Läste du vad jag skrev?
astrantia

Edit: Tog bort onödig kommentar.
Bassam
Hej

Jag menar att marken skillnad från metter till metter, och jag känner mig att jag skriver mera ibland.
H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon